Hamsterungar :)
Nu har min Roborovski hona fått måtingar ca kl: 17 ikväll. Hörde det börja pippa i buren efter jag kom hem från stan så jag skyndade mig där ifrån :) Hon kanske inte har fått alla ungar än. Men det var ca 3-4 år sedan sist jag hade hamsterbebisar så väldigt spänande nu.
Men behöver lite hjälp då glömmt av lite. När kan dom få mat första gången ex ärtor och majs? Undrar oxå när jag kan kolla i boet? så att ingen död unge ligger där vill också ha ett hum om hur många det blir. Hon är ganska nervös av sig i vanliga fall.
Sän har jag inte gätt mina broccoli innan ska börja med det nu och undrar om jag ska ge rå?
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Grattis 
Tack :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Väldigt roligt med robbar också 

va kul :) grattis!
Grattis :)

Grattis :)
Kollade en snabbis när mamma hamster var och åt för att kolla att det inte låg någon död. Ingen död hamster vad jag såg för ville inte liksom lyfta på allt, 4 bebar vad jag såg, lagom många tycker jag fast det skulle inte vara dumt med 1 elr 2 till :).
//Frida
Vad roligt! Grattis:)
GRattis :)
Fick en glad överaskning när jag kollade i boet i dag då mamma Julia var ute och sprang av sig lite. 1 liten bebe till :). Föresten så ska dom heta efter egyptiska gudar och gudinnor :).
//Frida
Grattis till kullen! :)
Tack så mkt :)
//Frida
Grattis
Jag har en fråga, jag själv tycker man ska ta upp dom efter ca 1 vecka har jag gjort med mina andra kullar. Men undrar om någon tar upp sina tidigare och om ni tycker jag kan ta upp dom vid 4 dagar (utan att mamman äter upp sina ungar). Det är vad som oroar mig mest att Julia ska äta upp dom. Vill ju se lite närmare på dom så att det går åt rätt håll och så, då Julia inte är den bästa på att äta och nästan bara ätit Majs, smakat på salladen och lte hamsterblandning.
//Frida
Grattis! :D

Vad roligt :D Grattis
Om hon är lite stressad tycker jag du ska vänta med att ta upp ungarna tills dom blir lite större. Titta i boet kan du ju göra när hon är uppe och äter.
#18 okej ;) Jag tog ut henne förut för att hon inte skulle bli stässad och tog bort toapapret (som jag använder som bomaterial) med en pincet så att dom inte boet ska lukta människa :) Men jag ska nog vänta några dagar innan ja tar i bebarna fast hon värkar inte bry sig om jag är nära boet eller så.
//Frida
Första bilderna på bebarna :). Kanske inte så bra foto men det är ellerfall ett foto :). Dom är 4 dagar nu. Nästa bilder blir väll när dom har fått sin färg och päls.
//Frida
En av bebisarna :) Ser ut som det är en tjej Husky färgad men jag får se ;). Se så små :)
//Frida
Himmel och pannkaka så små
Och söta ;)
#22 Hehe :) Det är ju oxå den minsta rasen ;).
//Frida
åh små sötisar, grattis. :)
Vilka små småttingar. :)
Oj så liiiiten <3
Hehe jo :) <3 Mamman är ju inte så värst stor men får hoppas på att dom blir lite störe än mamman då hon ser lite liten ut :).
//Frida
Nu har bebarna fått namn :), det blir ju bytte om jag råkar se fel kön :).. Alla hamstrarna har fått namn efter Egyptiska Gudar och gudinnor :). Första bilden är på tjejerna :) Från höger --- Hathor, Bastet och Sekhmet :).
//Frida
Bild 2 :) Längst fram har vi Kneph och längst bak Nefertem
//Frida
Bild 3 killarna igen :) Nefertem till höger och Kneph till vänster :).
//Frida
Liten brottnings match :)
//Frida
#30 Vad söta! :)

Sötisar , hur kan du se skillnad på dom ? ;p
#35 hehe jo du, killarna och tjejerna vänder jag på det är ända sättet att se skillnad på de sättet. Men ena killen har lite högre vitöga och en av tjejerna är lite vitare. Men kommer säkert blanda ihop dom :P
#30 Jo söta och små :) Alla 5 får plats på handflatan och det finns forfrande plats :).
//Frida
vad söta! det är så kul med hamster ungar! :)
Lycka till med alla ungar nu! :)

Skojj!!
Min hona har också fått ungar, fast det är guldisar! Det är 10 eller 11 stycken! Jag fattar inte att så många kan få plats i min lilla Duffi.
Lycka till med dom små, dom e såå söta! 
Tack så mkt :) #38 jo det var ett par stycken :).
//Frida
En nytagen bild på en av tjejerna som ska säljas ;).
//Frida

#40: Så söt!! När är dem leveransklara? Ska du behålla någon?
#41 Hehe tack :) Dom är leveransklara den 16 september :), jag ska behålla 2 stycken, en är redan resserverad så 2 stycken är tillsalu :).
//Frida
Medans matte bytter buren så kan man ju sno mammas mat, hon säger att vi ska vänta några dagar :P :).
//Frida
Mums mums vad är det här? .
//Frida
Mamma Julia och 4 av bebisarna.
//Frida
Julia :) Liten och söt ändast 5cm och fullvuxen synd att hon är pansionerad om 2 veckor.
//Frida

ååååh jag som så himla gärna vill ha en liten robbe :) Men mamma säger nej, efter att mitt marsvin dött får jag en hamster :D
#47 Å vad synd, men så är det ;).
//Frida
Sötnosar 
Gud så sööta :)
Men så näpna! Såg robbar på djuraffären här i Västerås, men jag höll mig i skinnet, dom förökar sig snabbt vad jag vet och är lite snabbare än vintervita.
Men som sagt: Bra söta är dom….
Hehe jo dom är grymt söta det är en anledning varför jag har 9 stycken här hemma :).
//Frida
Lite trångt kanske? :P Får nog in och köpa en störe lya blir nog av trä ändå om dom har mycket trä i sin bur :)
//Frida
En liten fråga bara kan törs vara giftigt för hamster? tänkte om man kunde göra några sträck så man vet vilka som är killar och vilka som är tjejer elr vem som är beställd?. Hade en liten fundering vid det häromdagen då jag vet att man sätter nagelak på valpar för att se vem som är vem till ex goldenetriver ;). Men vet som sagt inte om det kan vara för giftigt att få i sig ;).
//Frida

Grattis :D:D
#54 Vet inte riktigt hur det ligger till med tusch faktiskt. Dom luktar väl rätt starkt tuschpennorna.. Hmm.. Men det finns väl dom som brukar märka sina ungar i nacken med tusch har jag för mej? Det borde väl inte va giftigt om man använder en sån som är till för barn?

Jag undrar också det! Jag har hamsterungar och det är jätte svårt att se skillnad på dem, vet inte hur jag ska göra.. :/
Jo jag testade på killarna med lila färg men den försvan efter någon timme nog mamman som slikat bort det så jag ska nog inte göra igen för att inte mamman ska få i sånt i sig.
//Frida

#58 Ok, det kan vara bra att veta :)
Jo lite svårt att se vem som är vem då bara storleken skiljer och den är ju inte så stor skillnad på häller. Men hade tänkt ändå att ta med båda killarna till kompisen när det är dags och så får hon bestämma på plats vilken hon vill ha den jätte stora och lugnaste eller den mista av alla ungar :P. Men ska bara utskilja könen då dom har ganska långt hår på magen.
//Frida

grattis
Nu är ungarna vägda och lämnade. Sparar bara en bebis en hona, dock den minst hon heter Hathor. Har dock en hane men kompisen ska ta honom på lördag så då är alla tillsalu hamstar sålda :).
Dock är dom lämnad till en djuraffär, men vet att dom är bra, kanske inte så kuniga (fick hjälpa hon som tog imot bebisarna könsbestämma en hamterunge och vissade hur man såg att det var en hona och en hane) men dom är otroligt bra enligt mig, har inte överrös med djur, djuren får frukt och grönt och bra hamstermat samt blir kelade med :). Så lille (store) pojken Kneph eller som kompisen döpt han till Simon är den siste som åker. Dock väldigt ledsamt då han är den störste, finaste, lugnaste och tamaste men ser häldre att jag behåller den som är vildast.
//Frida
Vägde bebarna innan 3 åkte för några dagar sedan och 11-15 g vägde alla :). Ska nog väga Kneph innan han ska iväg imån så får jag väll hoppas han växer riktigt :).
//Frida