Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1011 ggr
[GeeGee]
0

Gnager ej på pinnar

Tänkte höra om det är mycket viktigt att hamstrar gnager på pinnar?!

För min Totte är nämligen lite fisförnäm och smuttar bara på dem samma dag som han får dem då dem är som färskast. Men matte går inte och hämtar in pinnar varenda dag vilket gör att Totte störtvägrar äta på dem.

Så, finns det annat jag kan få honom att gnaga på då tänderna inte ska värxa för långa? Eller finns det knep som gär att han börjar gnaga. Han har aldrgi licksom förstått vinkeln med att äta på dem. Cool

Royalz
0

Har du gnagar stänger till honom? Det brukar dom flesta tycka om :)

Roxie
0

Haha, på tal om gnagarstänger :P Min ena guldtjej hade nåt fuffens för sig ett tag.. Varje gång hon fick en ny gnagarstång så tuggade hon av precis allt på den på en gång, och gömde det i boet. Lika med torkad majskolv. Knasboll :) Men hur som helst, så funkar det jättebra för tändernas skull!

// Sofia

[GeeGee]
0

Alltså ni emnar de vanliga stänger med olika saker på, typ äpple, bär, nötter mm? Jo sådana har jag jämt. Men räcker det för att hålla tänderna i schack?

Behövs inte pinnar?

Charlie2006
0

#3 Mina får pinnar men gnagar aldrig på dom men deras tänder är inte så långa så något sätt håller dom dom i trim, la in en hell toarulle i 2 av burarna och det tycker dom var roligt tänker att dom får jobba med tänderna så det kanske hjälper och då håller man hamstern syselsatt samtidigt =).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida