Ny liten tjej i huset

Vilken sötnos :*
Grattis!
Vilken sötis du har fått hem! Grattis till den nya familjemedlemmen. 
Vilken liten pingla! :D
// Sofia

Vilken sötis! 
Mvh Hanna
Åh vad jag längtar nu! :)
// Sofia

Vilken sötnos :D
Grattis till d Ulrika!! Dundersöt e hon, men såklart med mamman från mig…
Vet du… tror minsann hon e en mosaic me… se den svarta fläcken på sidan… jag har fått en tidigare från dessa linjer!! Grattis till d me!!

Och pappan är ju även pappa till min Figaro här hemma, en underbar kille.
Tänkte på mosaic när jag såg henne idag, och Rebel (hette han väl?) Men kom inte riktigt ihåg hur det uppstod.
Tråkigt bara att det upptäckts bröstdefekt bakåt så jag vet inte om tjejen kommer att användas i avel eller inte. Folk säger så olika om det. Väntar och ser med det.
Men det hindrar inte det faktum att hon är fullständigt ljuvlig och helt underbar!!
Haha, vilka otroligt härliga bilder! Sitter här och smilar =)
Ja d va Englatassens Rebell som oxå va/e mosaic…. d e ej ärftligt utan dyker bara upp helt slumpmässigt då å då ( mutation )
Ja jag hörde om d.. tråkigt å som folk sagt tidigare så e d ju upp till var å en om d vill avla på dessa linjer… jag skulle avstå när d finns så mycket andra djur att "jobba med"…
Ja sån tur hon har som hamnat hos dig!!

#23 Vilket minne jag hade.
Svårt det där när folk säger olika. Vet ju ingen som hittills kommer att ta sina djur ur aveln. Planeras ju en till kull på denna tjejens mamma. Jag har en tjej till hemma efter samma linjer. Henne kommer det inte att avlas på iallafall.
Denna tjejen bara föll jag för. Avelsmaterial eller inte, spelar absolut ingen roll. Hon är söööt!
Naw vilken sötnos :*
Såg nu att en annan uppfödare inte tror att d e mosaic…. att hon skulle vara silvergrå Ds därunder… men jag kan försäkra dig om att hon e en sobel Ds, d ser man på grundfärgen på huvudet (hon e väl reggad som silversobel? jag tror mer på vanlig sobel då jag haft d förrut härhemma… grundfärgen blir ju alltid blekt av Ds, å sobel blir då mer brunaktig) Å då kan man ju med blotta ögat se färgskillnad på hennes grundfärg på huvvet å den tydligt svarta mosaic fläcken…
Ja du har riktigt bra minne!!
Skickar me bild på Englatassens Rebell som bebis (creme r.ö Ds Mosaic)
Hittade denna gamla bild på Milou som e sobel Ds (Nathalie Mocchino har fött upp honom) Hans pappa e från mig… Å Milou e pappa till E:s Ultra Najs som e morfar till denna lilla tös som du nu fått hem…
.. Hängde du me?..
Ser du att d e samma färg på huvudet? Å d e inget Sg inblandat där… Jaja om du använder henne i framtiden får du ju klara besked…
Men d e ju såååå viktigt att d e rätt reggat så d stämmer i stamboken.
Vad söööt!
Vad söööt!
Sååå fin tjejja! Ser lika fin ut som mormor Guldgruvans Jelly Bean och dottern Zera tycker jag. Pappan är ju supersnygg han med.
Kram!

Såg en skymt av lillan på utställningen. Otroligt söt!
Fast jag är inte säker på detta med mosaik….min uppfödda Guldgruvans Risi-Frutti "Lucia" var creme r.ö ds satin och hade likadant…en fläck i grundfärgen. Så jag skulle tro att denna inte heller är mosaik. Men jag är ju ingen expert…

Det var ju inte så konstigt att jag tänkte på Rebel när jag såg henne.
Ja, nu säger alla olika. Lite rörigt det där. Det enda jag kan säga är att hon är pigg, glad och jättevaken allaredan idag iallafall. Mosaik eller inte.
Hihi….ja, jag är som sagt ingen expert av mosaik. Men det var bara en liten åsikt från mig som har haft cremebaserade ds bebisar.
Hon är superduperfin oavsett.
Kram!
#32.. Skulle vara trevligt om du visade en bild på den… jag har ju i.o.f sett henne på en bild å där kan man tydligt se en liten cremefläck på baken, vilket då e grundfärgen som kikar fram, inte mosaic…
Om du tittar på den bifogade bilden i inlägg #26 så kan du se att d e en svart mosaicfläck på en cremefärgadhamster.
Ja ni får säga vad ni vill men JAG litar fullkomligt på d "gamla erfarna" uppfödarna som konstaterade att d va mosaic på Rebell. (å denna flicka e exakt som han var)I leave it there….
Sötnos <3

Jätte söt är hon :)

sicken sötis du hittat.