Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 888 ggr
Charlie2006
0

Min Julia mår inte bra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så att min hamster (roborovski) hona har 5 ungar på 3 veckor. Såg idag att hennes päls inte alls är bra, hon är häning, small (hon har varit i god kontition och bra hull under hela graviditeten och under amningen) och hon tycker ungarna är skitt jobbiga.

Jag ska ju flytta över hanarna till pappan när dom är 4 veckor tills dom får hem vid 4½-5 veckor gammal. och låta honorna vara kvar hos Julia (mamman) men nu undrar jag om Julia skulle må bäst av att bara ta hand om honorna och sätta ner hanarna hos pappan redan nu? tänker först och främst på vad som är bäst för Julia.

Ni ser på hennes päls på bilden, och ja hon har sandbad sammt har hon alltid skött om sin päls.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Ursäkta stavningen men datorn är lite efter så det blir bara så.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

nonisaga
0

Vad har du för underlag till dem? :)

Charlie2006
0

Jag hade spån men bytte igår till toa-lätt och det värkar som att både ungarna och mamman rör sig mera och att mamman mår lite bättre.

Min hemsida

//Frida

nonisaga
0

vad bra, var det jag tänkte på - om det kanske berodde på spånet :P

Det är bara o vänta och se nu :)

Charlie2006
0

Vet inte då hon har haft spån hela sitt liv och aldrig varit allergisk mott d.

Min hemsida

//Frida