Går omkring å piper??
Nu har jag en fråga här.. alltså, en av mina hamstrar utstöter små pip ljud.. hon kan springa omkring på golvet som vanligt. Men hon lixom "fräser/pyser" och piper samtidigt.
Det är jätte konstigt!! Har hört detta någon gång förut, men inte i samma utsträckning som nu. Igår kväll höll hon på under hela tiden hon var vaken..
Jag menar, det finns ju som ingen anledning att pipa.. Hon har inte ont någon stans och beter sig precis som vanligt. Bara det att hon gör detta..
Någon som har varit med om liknande??
Man blir ju orolig,, känns ju inte normalt de här. Nästan som att hon skriker :/
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

vissa hamstrar pratar när de piper.
har du fler så berättade hon nog för de andra att hon var ute.
mina pratar om tex jag är sen med maten el de tycker jag glömt bort dom.
de piphickar på nåt vis

Shit, jag minns när jag hörde det där ljudet för första gången! x) Helt galet :P Trodde det var något allvarligt fel när han började låta som ett litet ånglok ;)
Men nu är jag van, mina pratar med varann eller sig själva, vad vet jag ;), nästan varje kväll :)
*puh*
Vilken lättnad!!
Råttor piper ju bara om de blir manglade av sina burkamrater lr är i knipa på något vis,, deras "råttspråk" är ju så höga toner att de inte kan uppfattas av människo örat..
men ni menar alltså att hon helt enkelt bara pratar?? Isåna fall måste jag nog fnissa lite tyst för mig själv nästa gång ja hör det… ;o)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ne, men vad intressant! Har aldrig hört Totte låta men det kanske är för att jag bara har en hamster.
#4 jag tycker också det låter väldigt intressant, har inte haft fler än 1 hamster förut så det här va nåt helt nytt för mig med. Va ju därför ja blev så rädd,, å orolig :S
Men det är helt klart fascinerande,, för råttor etc piper ju inte på detta sätt.. Bara marsvin som brukar prata så högt att även vi människor kan höra det .. trodde jag fram tills nu ;)
_