Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 975 ggr
elvissspringsteen1
0

Minimannen blir pappa:D

Jag provade idag för första gången att para min lilla mimmi med min gammelgubbe ove(minimannen):) jag trodde att han skulle va för gammal han närmar sig 3år nu:) men inte:D dom har parat sig ca 1timme idag, nu är de ju inte säkert att de blir bebisar men det det hoppas jag å tror jag:D

Såå glad för han är en riktig mysgubbe!<3

nonisaga
0

Det är på grund av hamsterns hälsa man inte parar en gammal hamster (över ett år), tar ju på krafterna.

elvissspringsteen1
0

han är hur pigg som helst. alla jag frågat säger att hanarna inte har något "bäst före", så länge dom är pigga å friska.

elvissspringsteen1
0

så de är ingen fara

Royalz
0

Det är en risk att använda hanar över 1,5 år i avel. Dom kan bli så överansträngda att dom får en hjärtattack och dör. Sen kan det ju hända att hanarna blir sterila när dom börjar bli gamla, och då blir det ju inga ungar alls.

Men det verkade ju gått bra ändå :)

elvissspringsteen1
0

ja att han kan vara steril de vet jag, men jag hoppas de blir bebbar:) han verkade då oförskämt nöjd igår:D

[Popcorni]
0

Skulle vara roligt att få se bilder på hamstrarna. :)

elvissspringsteen1
0

på föräldrarna? dom finns på www.sarashamstrar.webs.com

[Popcorni]
0

#7 Japp på föräldrarna. :)
Måste säga att föräldrarna var väldigt söta. :)

elvissspringsteen1
0

:D ja tack<3

linnea-n
0

säger som några andra, det finns en risk att hanen avlider… hanarna brukar ofta bli upphettsade över honornas brunst. tänk på nästa gång att inte para en hane när han är så gammal.

men jag håller tummarna för dig! hoppas det väntas hamsterungar nu. :)

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com