Kära nån då! Vilken rackare!
Jag satt och konstruerade fotoalbum i vardagsrummet och tog mig en kvick titt i hallen från vardagsrumsdörren. Jag fick mig smått en chock när jag märkte att Vinyl Blairs burdörr var uppe! Hur tusan han har fått upp burdörren kan jag inte fatta eftersom den var stängd!
Jag tror dock att han inte tänker visa mig hur han gjode för att öppna burdörren den rackarn. Buren är ny dessutom. Jag får nog lov att vända buren så burdörren är mot väggen. Annars kommer jag nog inte få mig en blund i natt om jag måste vara nervös att Vinyl Blair tar sig ut inatt medan jag sover.
Haha vilken buse!
Vet att många guldhamstrar lär sig hur man trycker upp dörrknipsen på gallerburar, man kan snurra runt lite ståltråd så kommer de inte ut. 
Ingen dum ide! Men jag har ingen ståltråd. Jag har vänt på buren så att burdörren är tätt intill väggen. Så nu tar han sig inte ut! Ja, kan instämma. VILKEN BUSE! Hahahaha
Bimba har försökt att ta sig ut hon också men hennes burdörr är mycket tajtare än Vinyl Blairs. Så henne behöver jag mig inte oroa mig för.
Hamstrar är allt duktiga på att rymma. :)
Du kan sätta som en karbinhake eller vad det nu heter i öppningen så det håller fast :) Det har jag fått göra några ggr.
Hahaha: Tack för tippset! Jag hade Bimbim ute och springa i bollen igår! Det gillade hon. SEdan gosade vi lite förrän jag la henne tillbaka i buren. Misstänker Vinyl Blair ville och hälsa på gammel kärringen och Bimbim. Hahaha
om du har galler kan du böja in "dörrhaken" om du förstår vad jag menar. För det funkar! dörren blir trögare att få upp (då HAMSTERN kan få upp den, men du kan!)
Lycka till!

Har en annan kille här hemma som gör samma sak.
Jag satte en kabinhake där
Tack för alla tips om hur man kan se till att han inte kommer ut. Hahaha! En sör och smart kille den där Vinyl Blair.
Houdini :) hehe.
Hehe, jag hade lilla Meja bakom "sockeln" i köket förra veckan, och det var inte roligt :)

har du ingen hake funkar en klädnypa el säkerhetsnål som tillfällig lösning.
vissa är riktigt duktiga på att rymma.