Dvärg/guld
Jag undrar om dvärghamstrar är bättre för allergiker än guldhamstrar?
Jag har haft både dvärg och guld och tycker dvärgar luktar MYCKET mindre. Min kompis som är allergisk klarar inte alls av mina guldhamstrar men dvärgarna har hon absolut inget problem med.
Kan nog ha och göra med att guldhamstrar kissar mycket mer och så har ju vissa guldhamstrar lång päls vilket är ännu sämre en guldar med kort. Men som sagt enligt min erfarenhet så är dvärgat mycket bättre för allergiker.
Lycka till! :)
Vet inte. Själv tycker jag dock att vintervita och roborovski luktar poppcorn efter 3dgr i buren. Har nog att göra med doftkörteln på magen.
Guldhamstrar och Kinesiska dvärghamstrar tycker jag inte luktar någonting jämförelsevis.

Jag har både dvärg och guld hemma just nu. Det är ganska stor skillnad på lukten mellan dvärghamstrar och guldhamstrar. Dvärghamstrarna luktar lite svagare medans guldhamstrarna luktar lite starkare. Man märkte en ganska stor skillnad när jag tog in guldhamstrarna i rummet. Lukten blev ganska direkt starkare.
Jag tycker dvärghamstrar och guldhamstrar har en stor skillnad på lukt.
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
dvärghamstrar är bättre om man lätt blir allergisk. i rummet man sover ska man helst inte ha hamstrar över huvud taget! det bästa är att ha en dvärghamster i ett annat rum (om man ska skaffa det, och man är allergisk)
Lycka till!
Jag är allergisk och föredrar då dvärghamstrar. Har både campbells dvärghamster och vintervita. Sen har jag även en guldhamster, men jag tycker nästan att hon gör mig mera allergisk än vad dvärghamstrarna gör tillsammans.
Tack för svaren :) Nu ska nog mamma gå med på en dvärg hamster till <3
#6 Hihi, så roligt 
#6 Vad kul! Om det blir en liten hamster måste man få se bilder sen. =0)
Jaa absolut =D Ska köpa en dvärg (Campell). vet bara inte vem jag ska köpa ifrån… :S

Lotta,Geishas har välldigt många fina :)
#10 jo det vet jag :) Har redan en från henne. Gäller bara att komma dit oxå.