få hamstern att komma till mig???
heej :)
jag har hört av många här att man kan få sin hamster att komma när man gör något ljud t ex knäpper med fingrarna eller något.
Undrar om det är någon här som har en hamster som kan det, och i så fall hur lärde ni den det??
det skulle vara hemskt kul om lille muffin kom när man "kallade" på honom xD

Hamstrar är ju nyfikna av naturen. Mina kommer om jag knackar med fingrarna i golvet. Från början fick det nåt gott när de kom, nu kommer de i vilket fall som helst.
Lättast är ju att börja med att du sitter ner så att hamstern är ganska nära när du gör det ljud du vill att den ska komma på. Då förknippar den snabbare ljudet med dig. Det tar inte lång tid att lära dem.

okejj, tack så jättemycket :)
#1 Men även om man sitter nära dem, kommer de när man "kallar in dem" då? ska man liksom fösa in dom mot sig eller kommer de "automatiskt". :S
#1 Men även om man sitter nära dem, kommer de när man "kallar in dem" då? ska man liksom fösa in dom mot sig eller kommer de "automatiskt". :S

Du ska inte peta på dem, de kommer självmant.

hihi, provade idag:) inte första gången då, men efter en lång stunds pratande och "kallande" så kom han faktist:)
Om ni känner varann väl så kan du testa att sätta ned han på något (golv i buren eller vanlig yta) sedan "viftar" du med fingret och så gör du det ljudet du vill när han ska komma till dig.
Lycka till!

ska prova det med ;) skulle va kul att kunna släppa ut honom i rummet ( när jag passar) honom och sedan "kalla" in honom ;)
ja, det kan du prova! lycka till! :)