Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 1977 ggr
Superstars
0

Superstars Hamsters Kyrkogård

Här tänker jag setta in lite bilder på de hamstrar som vi har haft med åren. Våra underbara sötnosar som inte längre finns i jordelivet men som för alltid kommer att finnas i mitt hjärta.Glad

Superstars
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Superstars Rascal! En av Superstars Grundare! En otroligt gosig och snäll hamster som man kunde gosa och pussas med hur man än ville! Han var alltid glad. En lugn och sympatisk hamster med en otrolig charm. Svartögd Creme KH var han.

Superstars
0

Vivaldines Cee Cee Cherry vår andra grundare. Hon var en superbra mor och avelshona med ett mycket ljuvlig personlighet! Hon var en Normalfärgad LH REX

Superstars
0

Snutten II Von Superstar. Son till Rascal och Cee Cee. En bedårande LH creme umborous. Härlig personlighet presis som sina föräldrar.

Superstars
0

Romeo Von Superstar. Från samma kull som Snutten II. En söt sobel KH herre.

Superstars
0

Superstars Vampira Queen Of Darkness en bedårande gullig och snäll hamster dam. Svart KH.

Superstars
0

Superstars Master Dude Boombastic en Gul KG Satin kulle som från en tuff och djävulsk kille blev en liten snäll ängel 2 månader senare! Hade ett stort ego och hatade rivaler.

Superstars
0

Superstars Dominica Queen Of Angels. Dotter till Vampira och Darude. En hjärtego och bedårande svartögd vit REX hona. Vår stolthet. På den tiden var det inte lika vanligt med vita hamstrar i Finland som det är idag.

Superstars
0

Superstars Vampire Dude Master Of Darkness II en svart KH SATIN herre. Med samma härligt ljuva temperament som Rascal.

Superstars
0

Superstars Vampira Queen Of Darkness II en  Svart KH dam som var en exakt kopia med både temperament och utseende av den första Vampira och därmed namnet.

Superstars
0

Superstars Dusty en helt bedårande herre med samma ljuva temperament som Rascal. Han var en normalfärgad vitmagad KH herre.

Superstars
0

Superstars Bombina en helt bedårande hamster med ett hjätte gulligt temperament. Mycket lik Vampira och Cee Cee Cherry. Hon var Svart skp KH.

Superstars
0

Superstars Alucard Darudes Pride en helt bedårande och charmig herre. Mycket lik Rascal till settet. Han var också en av våra stoltheter. Han var en Svart KH REX hane. Helbror med Dominica Queen Of Angels (Från samma kull)

UlrikaD
0

Är nästan alla egen uppfödning?

Superstars
0

Japp nästan alla. Alla förutom Cee Cee Cherry, Rascal, Master Dude Boombastic, Dusty,Vampira Queen Of Darkness II, Vampire Dude Master Of Darkness och Bombina. Har haft många fler bilder på avkommorna men som tyvärr har försvunnit med åren! Rynkar på näsan

UlrikaD
0

#14 Men det står ju Superstars framför dem också?

Gillade Dusty!

Superstars
0

Ja Dusty var både fin och en helt underbar personlighet. Köpte honom i djuraffären. Vär min älskade Vampire Dude Master Of Darkness III gick bort. Vampira II var helt betagen av Dusty. Stackars hamster tös när Dusty dog! Kommer alldrig att glömma den sorg som hon hade efter han gick bort.Rynkar på näsan

Hon tappade lusten att leva och började självsvälta. Det var hemskt att se. Usch! Hon var frisk fysiskt men inte psykiskt  hon blev helt apatisk och djupt deprimerad efter Dustys död.Rynkar på näsan Hjälpte inte äns att köpa Bombina som kompis åt henne. När Bombina kom så blev hon lite bättre i psykiskt skick i två veckor innan hon sjönk in i sitt svarta depressions hål igen. Gick inte att rädda en förkrossad Vampira II utav  sorg till Dusty.Gråter Jag har sett mycket under mina år med hamstrar med dethär var nog första gången jag sett en hamster dö av sorg till sin käresta och vän.Rynkar på näsan

Superstars
0

Jo jag vet! Hehehe! Det är vad jag brukar skriva om de inte kommer från någon uppföddare. Dvs om de är från en Djur affär. Kanske knasigt jag vet. Rascal var den förste som fick Superstars före sitt namn eftersom det var han som gav mig inspiration till hamster avel.Tungan ute Hoppas det inte gör något! Tycker inte att de hamstrar som bor hos oss skall gå utan  uppfödarnamn.Skäms

UlrikaD
0

Vad tråkigt att höra att hon tog det så hårt:(

Men om Dusty var från djuraffär, varför skriver du då Superstars framför namnet? Förstår inte riktigt det.

UlrikaD
0

Skrev samtidigt, förlåt.

Men det är ju lite missvisande. Då tror ju folk att du fött upp de hamstrarna och det stämmer ju inte.

Är väl bättre att sätta sitt namn framför de som man själv planerat och fött upp kan man tycka.

Superstars
0

Tja det är tyvärr det jag gör! Zheverez lägger z framför sina namn. Jag lägger Superstars framför mina hamstrar både min ägen uppfödning och på hamstrarna jag köpt från djuraffären, men dock alldrig om de kommer från en uppfödare. Det är som en heder till dem kan man säga. Vet inte hur jag skall förklara.Obestämd

Superstars
0

Tja! Kanske det! Nåja jag får väl fundera på detta nu efteråt! Dessa hamstrar har varit döda länge nu! Men visst jag ksnake bör tänka på saken om det är missledande.Skrattande

Helena1978
0

#2 ser ut som en nf umb, #3 creme umb = sobel, kan han vara cremegul eller BY?  

I vilket fall som helst söta hamstrarFlört

Royalz
0

Du kan inte sätta uppfödarnamnet på en hamster som kommer från djuraffären, eftersom du inte har fött upp den.

Men vet inte hur ni gör i Finland..

Superstars
0

Kära nån glömde tillägga att Cee Cee Cherry var en Normalfärgad umb. LH REX. Inte bara normalfärgad utan Normalfärgad Umborous LH REX var hon. Ursäkta misstaget!Tungan ute

Superstars
0

Snutten tror jag inre var en Black yellow han blev inte lika som en blackyellow. Han var creme men en skitig sådan kan man jäga. hahaha. Creme umb var han nog. Hans mamma Cee Cee Cherry var Normalfärgad umb och fick nog det därifrån. Men i och för sig är det svårt att säga när jag tyvärr inte har några fler kort på Snutten.Obestämd