Funderade på att börja avla med guldhamstrar också
Hej, nu har vi haft dvärghamsteruppfödningen i snart ett ½ år, det har gått jätte bra och nu har vi tänkt att börja med guldhamstrar också, men innan vill vi veta om det är okej att ha guldhamstrar i antonius lådor? vi har dvärghamstrarna i sånna och det går jätte bra, men med guldhamstrar..kan det bli för litet för dom eller går det bra?
tacksamma för svar mvh Emma Linnea

Tror att ni kommer att upptäcka att många uppfödare har guldhamstrar i Antoniussystem och det brukar fungera bra.
Vi har guldhamstrar som absolut inte trivs i de större maxidunorna men finner sig väl tillrätta i sina Antonius. Och tvärtom. Man får prova sig fram. Det finns ju för och nackdelar med allt.
ja, tack, vi har en hamster som inte vill bo i antonius lådorna, så det måste ju vara samma sak med guldhamstrarna då, att som du säger att dom får känna in sig lite :)
Jag har mina guldhamstrar i antonius lådor. Tycket det funkar bra då jag inte har några stora guldhamstrar på 200g.
okej, då testar vi sedan i höst och vi har ju flera galler och plast burar som är större :)

Jag är lite emot sånadär låd system, eftersom jag vill kunna se mina kottar när dom är ute o knatar runt i buren.
Dessutom verkar det vara många som lyckas rymma ur dom och ta sig in till andra - tjuvparningar.
Men kan tänka mig att det är otroligt smidigt system, och snyggt.
det funkar toppen för oss, vi har nät för de burar som inte har lock, men man får inte ha för höga grejor i buren, det ska man tänka på :)

Jag har Antonius-systemet och ingen har rymt ur mina. Jag har nät över alla lådor som sitter fast i själva stommen. Lådorna går fortfarande jättelätt och smidigt att dra in och ut utan problem.
Alla mina har hus också så de kan nå upp till "taket" ifall de vill men det går inte att hoppa ut.
Jag tycker att systemet är väldigt bra om man har många MEN jag tycker att då bör man också se till att låta hamstern komma ut ordentligt varje dag. Man får inte plats med lika mycket roligt i en sådan låda som tex maxi-duna. Och det tycker jag man måste kompensera med någonting annat. Som ordentligt med utevistelse varje dag istället.
När jag har bebisar så brukar jag alltid ha den lådan halvt utdragen så att man alltid ser dem "knata runt" varje gång man kikar till dem. Men ändå så att halva buren är täckt ifall mamman och bebisarna vill vara ifred.
ja, exakt, det går jätte bra då då?!

Jag har som Ulrika nät som sitter fast i stomen
Har man Plastlådor måste taket vara tänkt av nät
En sida måste vara nät
vi har nät på våra nuvarande burar också till dvärghamstrar. tack ändå :)
Min personliga åsikt är att antonio är lite för litet för guld… Jag har nästan bara IKEA´s SAMLA lådor 130l 79*57*42 cm.
Mvh John Weinerhall
okej jag ska kolla upp den sorten
Ursäkta om jag frågar,, men antonius system, lådor.. hur ser det ut? Nån som har bild?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
om du´går in på ikea.se är det bara att söka på antnius så får du fram hela sortimenten, det är stativen man hänger fast lådorna i :)
¨du kan också söka på hamster.ifokus sajten och skriva "Ni med Antonius-lådorna…" så får du fram bilder. :)