offwhite,rödögd=albino?
Hej. Min lilla Snösöt kommer från en uppfödare som sålt ungarna till en djuraffär där jag köpte henne. Hon är därför väldigt tam redan. Jag gick tillbaka till zooaffären som då sa att uppfödaren skickade med stamtavlor till hamsterungarna. Jag blev så klart jätte glad men problemet är att den förvirrade personalen inte var säker på vilken stamtavla som hörde till vilken hamster! Vi hittade en som kanske kan stämma men jag ville inte ta hem den förrän jag är säker på att det är just hennes stamtavla. Min fråga är då att om det står offwhite och rödögd om det är samma sak som albino? Dessutom blev jag tveksam när det står långhårig rex. Visst är hon långhårig men betyder inte rex att hon har vågig päls och krokiga morrhår??? Snälla hjälp mig. Jag hoppas på att det är rätt stamtavla för det vore så roligt att ha den. Mvh Jenny
rödögd offwhite är inte detsamma som albino. Hör efter med uppfödaren hon har säkert koll på vilken unge det är. Att rex har vågig päls och krokiga morrhår har du rätt i.
okej, det betyder ledsamt nog att det inte var rätt stamtavla trots allt. :(
Tack för ditt svar. Jag hoppas att rätt stamtavla "dyker upp" snart.
Fast även om du har fått fel stamtavla, troligen på något kullsyskon, så stämmer ju ledet bakåt iallafall.
Enda problemet blir väl isåfall om du ska regga själv, för då har ju din hamster fel reg nr.

På stamtavlorna står det ju vem som är uppfödare. Det lättaste är ju då att ta kontakt med uppfödaren direkt så får du ju rätt till din hamster.
Ja jag får lov att ta kontakt med uppfödaren,men hon har ju lämnat alla stamtavlor till djuraffären som uppenbarligen har schabblat bort dem! Tror du att hon kan ta fram en ny stamtavla till mig då eller hur funkar det?
Om du får tag på uppfödaren så kan hon säkert beställa ut en ny stamtavla åt dig från registratorn.
okej vad bra. ja om det kostar något extra för henne så kan ju jag stå för det naturligtvis. Det vore väldigt roligt att ha den! För jag vill gärna börja ställa ut henne och då behövs den ju. Tack för era svar!
Det kan ju ha varit så att djuraffären har gett ut den stamtavlan du skulle haft till din hamster till en annan kanske :)