Meteorid Bäbisar!! :-D
Shit,, nu har dom kommit! Kollade i buren igår kväll när vi kom hem från stugan, men hörde inget pip.. men nu när mamman (Meteorid-Hallon) gick upp för att äta så kollade jag i boet, å då ligger ju bäbbarna där!! Alldeles tysta,, dom har visst bara smugit sig till världen hihi jag har då inte hört ett knyst :-D
det verkar vara ganska många, kring 11-12 st.. oh my god.. jag som hade hoppats på 5,6 st.. max *lol*
Får slänga upp några bilder på ungarna sen, kamerans batterier är på laddning nu.. men kan ju lägga upp några nya bilder på föräldrarna tills vidare :)
Mamman är alltså Novas Izabell 8silver svart skp lh) och pappan Novas Pysen (dove lh).
Gud, jag är sååå glad nu :-D :-D
På bilden- pappa Blake ("Pysen" i stamtavlan)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Å så den lyckliga nyblivna mamman! :-)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
grattis!
Vilken söt mamma. :)
Grattis :)

grattis :)

Grattis! :D Riktigt fina föräldrar (:

Grattis :) Jätte fina föräldrar :)
Tack så mycket alla! Det är min första hamster kull faktiskt, så det känns lite extra speciellt :-D ska bli väldigt kul att följa deras utveckling, å jag har drömt om att få ta den här kullen sen långt innan jag ens hade införskaffat föräldrarna haha så det känns jätte kul att det gick vägen, att föräldrarna visade sig va så fina osv. Så ja, det känns toppen! :-)
Kan lägga upp en bild på de små nu.. kollar man noga (på den stora bilden, om man klickar på den ist för att titta på miniatyr bilden här nedan) så kan man t.om hitta ett svart hårstrå där i boet.. öhum *host host* vem hårar mest i familjen tro.. inte är det då hamsterbäbbarnas *lol*
(det är jag som hårar.. varenda gång jag dammsugar är det som att man har en svart långhårig hund hemma, som fäller..!)
_
Grattis till bebbarna! :)
Grattis
Vilken söt mamma :))
har lagt in en annons nu också på djurannonser i fokus, iom att man inte får annonsera här längre ;)
Men tack igen, jag är glad att jag får uppleva det här med bäbisar igen, det var så himla länge sen ja hade en kull… :o)
_
grattis
öhh… kolla tänderna… va sjukt, trodde aldrig att man skulle kunna se dom såhär tidigt .. jag gillar min nya kamera ;o)
men okej, kan passa på att fråga… har dove /silverdove ljusa lr mörka ögon i denna ålder? alla mina har svarta förutom en. som verkar få ljusa.. så d hade varit kul att veta lite på förhand..
_

grattis :)

Vad söta :)
Grattis grattis :)
Hihi, tack tack :o) Men ingen som vet å kan svara på min fråga ang ögonfärg på dove innan de öppnar ögonen? haha det där lät dumt,, men ni förstår vad jag menar om ni läser inlägget här ovanför :-D
Har kollat bäbbarna nu å det verkar vara 3 skp, å två ljusa (en med mörka ögon och en med ljusa.) Resten e mörka :-p fler bilder hittar ni på hemsidan, www.exentrions.weebly.com
Uppdaterar den med bilder nu i skrivande stund så dom kommer alldeles strax :-D
hehe kolla den i bakgrunden.. styggare får man leta höhö
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns en massa massa bilder på min hemsida.. å fler kommer! Men,, jag har gjort en film också! ahaha,, vet inte vad jag ska säga. Kanske är det bara jag som är lättroad.. jag säger inget mer, ni får se själva ;o)
glöm inte digga till musiken !!
_
#18 HAHAHAHA den där måste du lägga upp på humor.ifokus
xD riktigt kul :D (och söt) 

Hahaha :p

:) rööölig:D
Dove har röda ögon, alltså ser dom ljusa ut :)
#22 jo jag fick svar på mina frågor i en annan tråd så de e lugnt :o)
men visst e den ganska gullig hihi,, törs nog inte lägga ut den på humorifokus.. då blir man väl idiot förklarad ;-D
_
Grattis till dom små! :)
Stort grattis! Hur många blev det?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tack tack! Det blev 10 st, har köpare till alla förutom en skp hona och 3 svarta honor.. får hoppas folket här nappar på mina annonser nu bara :-) blev så glad för det var en liten tjej som ringde tidigare idag å jätte gärna ville ha en.. hon va så söt, frågade en massa om föräldrarna å ja gud vete allt. Verkade så intresserad.. ovanligt frågvis å nyfiken :-P Å då minns jag hur det var när man själv var liten å skulle få hem ett djur.. man var så längten ^_^ så jag tror hon e jääätte glad nu när hon vet att hanen är hennes hihi
_
Verkar inte bättre än att det bara är 7 st kvar… ungarna e ju för tusan 2 v. gamla!! Å hon har ätit upp dom,, hittar ingen annan förklaring till att de bara försvunnit. Hittar inget blod, ingenting. Men tre ungar e väck :-'(
fy faen säger jag bara. fyyyyyyyyyyy!!
Har vräkt i henne massor med mat och ska inhandla div.selen och fett innehållsrik mat imorgon. är det någon brist mamman lider av så ska det väl gå undvika att hon tar fler ..
bara hoppas det hjälper,, vill verkligen inte att hon ska ta min Adolfen :(
_

Det är ju väldigt sent för bebisar att försvinna vid 2v. Du har inte sett att det varit något fel på dem, så mamman tagit bort dem av den anledningen?
Väldigt sent jag vet!! Det är därför jag är så upprörd, och chockad.. aldrig i hela universum trodde jag att det var möjligt- alla ungar har verkat friska å krya. Inget fel alls på dem. Å hon har inte ens tagit de minsta.. en av skp honorna är pytte liten motför de andra två skp honorna, men den lilla är kvar. Så hon har tagit tre av de större ungarna,, mysko!!
_
Här kommer iaf en bild på Adolfen, han jag ska behålla :-) nu ser man klart och tydligt att han har mörka öron…
_
Hmm.. får nog ändra mig lite. Sa ju här ovan att hon hade ätit upp en av de större, men på den här bilden ser man de tre sköldpadds honorna- den minsta i mitten (den lever). Hon som blev offer och numera inte finns kvar- är hon som är längst upp på bilden…
Inte störst, men heller inte direkt liten å klen…
_
Nu är ytterligare en bäbis uppäten, hittade rester av den imorse och ryser…. hur vanligt är det egentligen att de tar ihjäl dom i 2 veckors ålder??! Hoppas det är ett undantag det här…
_

Det är verkligen inte vanligt alls. Beklagar verkligen.
oki.. tänkte bara.. för jag har då aldrig varit med om liknande,, inte heller hos råttor. men men. håller tummarna nu att de andra klarar sig…
_

Ska man verkligen hålla på med bebisarna när de bara är fyra dagar?