Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 864 ggr
Superstars
0

REX Kull planeras i oktober

I oktober planerar jag att para Dubbel-Knut och Tingeling.

Om någon är intreserad av en rexhamster så finns jag i Åbo! Kan komma över med båten med hamstrarna som är tingade och köpta. Så frakt blir inget problem. Silvergrå,Rost,Silversvart,Dominant spots, umbs med fler.Skrattande

UlrikaD
0

Men är inte både Knut och Tingeling rex? Enligt avelsreglerna så ska man inte para två rex-hamstrar med varandra. Sen är väl inte svart+vit den bästa kombinationen heller, men det finns det väl inga direkta regler om.

Be-Bopz
0

Sätter in info även här, vet ju tyvärr inte om du är medlem hos oss, såg ju nu att du bor i Åbo nämligen, men det kanske kan vara bra för dig att ha koll på våra avelsregler i shf:

Rekommendation:
Det är inte tillbörligt att göra rex/rex parning.
Med denna rekommendation vill vi komma till rätta med ögonproblemen på rex.
Regel: Registrerad uppfödare och medlemmar i SHF får inte para två djur av genartion 3 där båda är av hårlaget rex.

Superstars
0

Det är lätt fixat! Då får Tingeling byta platts med BimBim istället Glad

kajsa_karin
0

Tingeling är DS mycket vit på henne hon är överspottad skall vara Svart DS om hon inte var så överspottad Så färg mässigt går det para henne med en svart

Superstars
0

Jag skall kolla hur nära rexen det är i stamtavlan när jag får den. Är det inte så nära varandra rexgenen så kan man säkert en gång avla på dem. Måste kolla först. Stod något om 3dje led.Obestämd Eller så får tingelin venta tills jag hittar en hane till….