Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1172 ggr
elvissspringsteen1
0

Blandning campbell vintervit?

Jag har så kallade panda hamstrar dvs dvärgar som är svart å vit prickiga/fläckiga. Är det en Hybrid? blandning mellan cambell å vintervit?

Blir deras ungar sterila om man parar en cambell å en vintervit? Det borde dom ju inte bli efetrsom mina sk pandor får bebbar hejvilt:)

Men ja har sparat en bebbe efter dom nu å hon är svart vit, hon går nu med en pearl hane, om dom får ungar blir ungarna sterila då? har hört det men ja har hört motsatsen oxå. Rimligtvis borde dom ju inte bli de eftersom mina vuxna pandor får ungar å dom i så fall är av samma mix.

Royalz
0

Fortfarand finns det inga "panda" hamstrar. :)

En blandning mellan cambells och vintervit blir hybrider.

Om dom blir sterila eller ej vet jag inte då jag inte håller på med dvärghamstrar.

UlrikaD
0

Du är väl medlem i SHF? Det finns ju uppfödare på det forumet som enbart sysslar med dvärg och har hållit på i flera år. Tror du kan få många bra svar där istället.

elvissspringsteen1
0

#1 NEJ JAG VET DET FORTFARANDE därför jag skriver SÅ KALLADE pandahamstrar eftersom ingen vet vilka raser den här en blandning av!

elvissspringsteen1
0

eftersom dom finns hos grossister oxå så borde ju nån veta vad de är för Hybrid.

UlrikaD
0

Som sagt. På SHF_s forum har du ju bl.a Lotta på Geishas som har otrolig koll på dvärghamstrar. Och många fler som bara föder upp dvärg. De har säkert svar på alla dina frågor.

elvissspringsteen1
0

#5 ok tack

Geishas
0

Ja troligen så är det hybrider du har och oavsett vad du parar med så är det fortfarande hybrider som kommer ut i andra ändan, har sagt det tidigare och säger det igen har man ngn gång blandat dessa två arterna så är de hybrider jämt…

**Fertila blir de säkert men är du medlem i SHF får du inte medvetet avla på kända hybrider utan dispens om man gör ngt forsknings projekt.
**
Ang färgen som du har så är det Black mottled, black collared eller black broken beroende på hur vitteckningen på dessa ser ut, det är samma gen som styr vitteckningen.

Lotta