Vilket sele/koppel är bäst?
Hej!
Nu har jag i alla fall tänkt köpa ett koppel/sele till Totte, och det är då endast för att han ska få frihet att springa omkring här hemma. Det är alltså inte så att jag ska dra eller försöka gå med honom.
Men nu undrar jag vilket av dessa ni rekomenderar. Så ni sokm bara vill skriva att det är fel med koppel behöver ej svara.
Länk 1: http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?ItemId=3677&SectionId=2448&Parent=2426
eller
Länk 2: http://www.imazo.se/PDF/Smadjurskatalog.pdf sida 46-47
Vilken av dessa anser ni jag borde köpa? Någon som har något av dessa?
MVH Alex
Putt
vänta ska ta bild på min supersele, den är helt bäst!
#3 Men tycker inte hamstern att det är väldigt knöligt med ett sånt där? Det borde bli mycket svårare att röra sig? Men vart köpte du det och vad kostade det?

åh vilket sele, häftigt vart hittar man ett sånt?? Provade för några dagar sen att sätta på kopplet på första länken. Gick inge bra alls hahaha fick det inte på plats då Nelson lyckdes slingra sig igenom hela tiden
en kompis skulle köpa nån sele i djuraffären men dom vart varanade att dom stryps lätt av de :S
Jag kan tänka mig att det är ett sådant jag har köpt, för det går att ändra storlek vid halsen.
Men jag har frukstansvärd koll på Totte när han är i koppel så han skulle aldrig hinna strypas. Det har aldrig hänt något sådant heller så jag är inte orolig.
Med kopplet han har får han en sådan frihet och jag slipper oroa mig för att han ska smita in i hål här hemma eller smita iväg när han är ute.

vart kan man köpa ett sånt därnt?:)
har bara vanligt,(som i länk1)

Ja, vart får man tag i en sån där supersele? Finns den på nätet? En sån vill jag ha till Happy :)
Hur trär man på sin bebis en sele då?
Kunde nog behövas en grundkurs i hamsterhantering .. o_o
Jag vet att det är för tidigt att försöka få på honom en sele redan efter knappt en vecka..
Hur länge tycker ni att jag borde vänta?
.. och vad finns det för risker med att koppla honom för tidigt? Kan han bli handrädd? Eller kan han tom börja hata mig? :s
Jag har en sån som den första, men jag hade den till en hamster jag hade för kanske tre år sen, och då vistte jag itne att det var farligt, nu använder jag den bara när lillebror vill det, men då sätter jag den så löst att den bara ramlar av, och så tycker lillebror det blir tråkigt att den bara åker av, och tröttnar på 10 sek ;)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#3, 8, 9
jag köpte den i kalmar, för ungefär.. minns inte riktigt, men det var inte så jätte dyrt :) Jag vet inte om den kan köpas på internet..
det blir inte knöligt det man kan ställa in längden på magen och halsen :), och det är inte svårt att röra sig i den eftersom den är såå mjuk.

De Första skulle jag abolut inte använda länk nummer 2 fick jag inte upp.
Jag använder inte hamstersele och skulle inte använda något av de du föreslog, då skulle jag isåfall hellre använda det som #3 föreslog. I djuraffärena nära mig har de dock slutat sälja hamstersele och det ligger väl en orsak till det också.