Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 628 ggr
elvissspringsteen1
0

hona å hane

ska de inte gå att släppa ihop en vuxen hane med en yngre hona? eller måste båda va små för att ha minsta chans att de ska gå?

elvissspringsteen1
0

dvärg mena ja såklart oxå ska ja säga:)

Charlie2006
0

Hälst att båda är unga men för en vecka sedan så släppte jag ihop min 11 månaders hona med en 4 månaders hane då det ska bli ungar men det funkar jätte bra ingen bråk hos dom :). Ska dock sätta isär dom innan ungarna kommer då jag inte vill ha en kull ungar direkt efteråt.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

elvissspringsteen1
0

okey, nej ja hade ett par ihop som fått ungar å sen fick pappan så mycket stryk när hon har ungarna så ja särade på dom…å du går dom inte att sätta ihop igen. sen har ja en ensam hane som ja tänkte sätta ihop med en liten tjej som ja fött upp, men han va helt tokig å försökte ha ihjäl henne verkligen så de gick inte heller.

så nu funderar ja hur ja ska göra. Mamman ska ja nog låta gå med en dotter ur kullen hon har nu, och sen försöka sätta pappan med en son(det gick förut). sen får vi väl se hur de går. trist när dom håller på å slåss så mycke.

Charlie2006
0

Du ska nog inte sätta ihop dom så snart utan vänta ett tag om du inte vill ha ungar direkt det tär på honan, kanske det är bätre att sätta ner honan hos hanen.

Det kommer nog inte gå om hanen försöker döda honan så du får nog välja en annan hane, eller en hona. Någon hona och hane kommer nog funka om du hade tänkt att ha ungar ingen :). Sän kan det ju funka att du har 2 av allt i buren så att det inte blir bråk på det sättet :). 

Det är ju inte så roligt när dom slås men alla går ju inte ihop med alla :/. Fast här hemma har det inte vart så mycket problem med det. Hade ute alla hanar här hemma i rasthagen tillomed guldhamstern, men det blev inget bråk hos mig.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

elvissspringsteen1
0

jag har två av allt i buren men den ena hanen som inte gick ihop med lilltjtjen han brydde sig inte om något förutom att spöa henne, men de ordnar sig nog:) får prova olika kombinationer:)

Charlie2006
0

Gör du det och lått honan gå kvar i den buren och sän efter några dagar ta tillbaka hanen då finns ju honans doft i buren och då kan det bli änklare :).

Min hemsida

//Frida