Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 6255 ggr
Eloz
2

Recept Hamstertårta

Här kommer ett recept jag luskade ut förut, på hamstertårta :)

Du behöver:

• Hamsteromelett
  • 1 jordgubbe
  • 1 gurkskiva

Gör såhär:

Gör en hamsteromelett, (ser recept under)

Dela hamsteromeletten i två delar,  lägg en gurkskiva emellan dom. Riv jordgubben till jordgubbsflisor på ett rivjärn och strö sedan på tårtans ovansida.

Recept, hamsteromelett:

Du behöver:

• 0,5 dl mjölk
  • 1 ägg

Blanda ägget och mjölken i en liten skål, högsta värmen i mikron i 45 sekunder, blanda om, in i mikron igen, 45 sekunder till.

KLART!

(Receptet på hamsteromelett från southdakota)

Hoppas din hamster tycker om tårtan! Glad

Saraah-s
0

det får man testa nån gång :>

http://www.scattred.snabber.se

Gasoline
0

Tack för tipset, måste jag prova någon gång =)

Sofiz
0

Helrt klart värt att testa =)

southdakota
0

Det är egentligen inte mitt recept, fick det här från iFokus, men, men. Flört Omeletten är mycket uppskattad. Skrattande Ska prova med tårtan.

Royalz
0

Det ska jag testa imorgon :) fast det får bli utan jordgubbar för det har jag inte :p

Eloz
0

Vad kul att ni testar , aldrig testat själv Glad

EmmaJorunn
0

jag har ingen micro. tyvärr, det lät så himla enkelt.

Vintervit
0

Om man inte har jordgubbar så kan man väl ta typ morot eller nåt annat också ? Ska testa nu och se vad Mimmi säger om dt Flört

Eloz
0

#8 Ja det går med allt som går att riva i rivjärn ,och som hamstern tål förstås ;)

Zheverez
0

mina får också tårta.

har lite olika varianter.

ett mariekex med bredbar leverpastej, frukt el grönsaksskiva, nytt kex med lite smör på och högst upp en liten ostbit el keso.

sån lyx får de bara när de fyller år då det är lite väl mkt fett och marikexet för sött.

som tårtbotten funkar också osaltade riskakor,knäckebröd,majsbröd mm .

vitt mjukt bröd bör man undvika då det kan ge förstoppning.

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här kan tårtan bli, fast improviserade lite.

southdakota
1

Igen.

Nusse123
1

Jag fick sån himla lust att bara skämma bort mina söta hamstrar (händer inte ofta att dom får onyttigheter), så här blev dom:

Omelett med banan och hemgjord chokladsås=tårta

lyxigt :P

Chokladsås:

lite hamsterchoklad

Vatten

Värm chokladen (full effekt 45 sek, ungefär) rör om, blanda i vatten efter behag…

KLART!

Super lättTungan ute

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

southdakota
0

#13 Din omelett fick finare färg än min. Tungan ute Men riktigt smaskens! Glad

Nusse123
0

#14 Haha, ja jag är en riktig mästerkockTungan ute Ja visst verkar det gott… hoppas att dom också tycker detObestämd

Mvh Maja

southdakota
1

#15 Det gör dem säkert! Varma bananer med choklad är så gott -dreglar-, fast inte särskilt nyttigt kanske. Flört

Jag är ingen vidare mästerkock alls, ska jag vara så ärlig så svämmade mjölken över i mikrovågsugnen! Skäms

Eloz
0

Får hamstrar äta kolasås? Tungan ute

Nusse123
0

#16 Haha, ja dom gillar det säkert… åhh, jag dreglar när jag tänker på detTungan ute

Ojdå, nja du kanske inte är en mästerkock men det är inte jag heller om jag ska vara ärlig (förvånad?)Förvånad hehe, men det här lyckades jag med iaf

Mvh Maja

southdakota
0

#17 Vet faktiskt inte, men har sett chokladdrops till hamstrar på djuraffärer. Tungan ute

southdakota
0

#18 Men jag hittade inte ett decilitermått så chansade lite på mjölken. Oskyldig Att jag aldrig kan följa recepten, det var det min förra hemkunskapslärare kritiserade mig och min kompis för i femman. Flört Men vår mat var alltid godast, för vi tillsatte alltid extra mycket av det goda. (Nämligen socker! Skrattande)

Eloz
0

#19 Jaha oj! :P Såg visst fel, det var ju chokladsås , och dessutom gjort på hamsterchoklad. Jag är visst lite snurrig idag Tungan ute

Nusse123
0

#21 hihihahah

Mvh Maja

Gasoline
0

Frågan är bara om de orkar äta allt detta?

Adina
0

Detta får man ju prova någon gång :)

Anfa
0

Hehe, de måste jag testa :D

Saraah-s
0

tror knappast en hamster skulle äta upp allt detdära som är i skålen , men dom kanske delar eller nått :)

http://www.scattred.snabber.se

southdakota
1

#13 Förresten jag har en likadan skål som dig. Flört

Nusse123
0

#27 haha, jaa, ser man på

Mvh Maja

Alexandra-S
0

Super bra recept!
Min äldsta hamster Socker fyller idag, så jag gjorde typ en tårta jag med. Jag gjorde sån där omelett, sen la jag den mellan digestivekex, och på det översta kexet la jag en skiva mild ost. jag delade på digestivekexet så att det inte vart för stort, då dom fick varsin halva :)

Dom tyckte verkligen om det, och omeletten som vart kvar, fick dom i sina matskålar.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Hamster95]
0

Det var ju bra att jag hittade denna tråd nu när Totte fyller 1 år denna vecka. Vet inte vilken dag men tänker fira honom på söndag och klart att han ska få något lite extra då Skrattande

Eloz
0

#29 Tack !  :) Vad bra att hon gillade det.

#30 Ja, det passar ju perfekt! Glad