Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1249 ggr
Charlie2006
0

Hjälp, hårlöshet

Undrar om det är någon annan som har/haft en hamster som tapar hår?

Undrar oxå om det kan vara parasit elr något som finns på hamstern hud. Lite underligt för under mina år med hamstrar har ingen tapat hår och jag har ändå haft över 20 hamstrar. Det är inte smittsamt då hamsterns burkompis och deras granne (guldhamstern) inte har påvissats hårlöshet.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sara87
0

Var faller håret av? Hur ser huden ut på dom områdena? Hur gammal är hamstern i fråga? :)

Charlie2006
0

#1 Håret faller av på buken, bakbenen, sidan har ej börjat någon annan stans. Huden ser helt normal ut, hon är ca 1½år nu men pratade med vetrinären och dom som inte tapa päls ändå om dom är ädre.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[GeeGee]
0

Skulle vara till mycket hjälp om du lägger ur bilder på hamstern. Lättare när man får se =)

Charlie2006
0

Okej ska se om jag får henne still på magen så att man kan se där hon är utan hår  ;).

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade lite snabbt, bilderna kanske inte är i bästa kvalité men man ser elrfall hur det ser ut. Första bilden ser ni hennes sida, värre än för några dagar sedan.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Andra bilden, det ser väre ut i värkligheten.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Fick inte någon del på bakdelen, mer än dena, men det vissar inte så mkt hur hon ser ut på hårlösheten.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Cream i helhet

Min hemsida

//Frida

[GeeGee]
0

Som jag ser det så verkar inte huden vara röd eller irriterad. Och det verkar inte vara dålig kvalité på pälsen i övrigt.

Jag tycker att det ser ut som om någon annan hamster har gett sig på honom. Är du säker på att det inte kan vara det?

Eller så är kan det tyvärr vara någon form av sjukdom. För det ser egentligen inte ut som parasiter för då brukar området bli irriterat och all päls brukar få sämre kondition.

Jag tycker i alla fall att du ska kontakta veterinär =)

Charlie2006
0

#9 tror inte burkompisen varit på henne, då det inte är några bittsår och Cream är i annat fall elekare mott kompisen är kompisen är mott henne. Ska se om jag hinner det i imån elr på tisdag ;).

Min hemsida

//Frida

ZorroR
0

Ser lite ut som Demodex

Charlie2006
0

#11 kan du förklare lite mera vad det är/innebär? tacksam för svar.

Min hemsida

//Frida

ZorroR
0

#12 det finns en artikel om det :)

Sara87
0

Svårt att säga vad det är. Ser du om hon kliar sej massor?

Charlie2006
0

#14 Det ser inte ut att hon kliar sig då hennes skin där det inte är något hår ser "rent" ut och inte slagnande elr vad man ska säga när man/dom kliar sig.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

R.I.P Cream :*/

You are what people call gorgeous, and I am proud to coll you mine

Har bestämmt mig för att Cream ska få vandra vidare, snyft. Har konstaterat att det inte kommer blir bätre då hon är nu nästan helt hårlös på magen och det börjar bli på sidan och snart nog ryggen och huvudet. Hon börjar bli lite tillbakadragen, vet ej om det beror på deta men tror det och hon har lite ont när jag ska ta upp henne.

Så idag, imån eller på Måndag ska min lilla ängel få sommna in. Antagligen här hemma eller hos vetrinären, själv tror jag på att avliva henne hemma då det är minst stressigt än att först åka bil och sän komma till en miljö som luktar masvis av djur, samt tillsist bli hållen av en helt okänd människa som luktar andra djur.

Jag tycker det är det rätta att avliva henne och inte tänka på mig utan hennes bästa.

Sista bilden på Cream <3 levande fotad i veckan, syns inte hennes hårlöshet där..

Min hemsida

//Frida

nina456
0

du har rätt för hennes bästa är det bäst att avliva henneSkäms

Charlie2006
0

Cream somnade in kl: 18.01 ikväll :/, sov söt min ängel.

Min hemsida

//Frida

Adina
0

Vad tråkigt :( R.I.P

nina456
0

det var tråkigt att höra men du gorde ditt bästaGråterRynkar på näsan

mvh sarah

Saraah-s
0

vad tråkigt :/

r.i.p

http://www.scattred.snabber.se

Sara87
0

Så tråkigt att hon inte visade någon förbättring :( Sov gott Cream.

Anfa
0

Så synd Gråter Vila i frid Cream <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3