Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 878 ggr
Alexandra-S
0

Ohyra?

Igår tog jag ut socker en stund på eftermiddan,
så hon fick gå en stund i gräset.
Och nu på kvällen när är vaken har hon nästan liksom stått och dragit sig mot väggen på buren.
Så fort hon gick ut från boet så gick hon till väggen och liksom kliade sig och drog sig mot väggen. Hon har ett plasthus hon sover i, men det stallde jag in igår, innan har hon sovit i papper, utan hus. Jag kollade på hennes päls och hud, men jag såg ingenting som verkade konstigt. Nu när jag tittar på henne, så kliar hon sig med tassen, sen tar hon tasen i munnen och kliar sig igen, som när apor plockar luss från varann?

vad tror ni det kan vara?
Borde jag ta med henne till en vet?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Alexandra-S
0

Jag har filmat när hon gjorde så, men jag lägger in den sen, måste ha en annan dator. Jag tog upp henne och kliade henne med en kam på ryggen, och hon vart helt avslappnad, sen slutade jag för att se om hon försökte kli sig någonstans, och hon vart helt stressad! ;oRynkar på näsan

Imasy
0

Har hon inte gått och markerat i buren då?

Nu är jag ingen ohyreexpert, men jag tycker det vore konstigt om hon fått ohyra och fått besvär av det så kort tid efter att hon varit ute.

Tänkte väl mer att har hon ohyra så tror jag hon har haft den sedan tidigare men fått besvär av den ny, men jag är som sagt ingen expert på dessa kryp.

Om du lägger lite vitt papper i en pet-box så kanske de trillar ner på papperet OM hon har ohyre.

Alexandra-S
0

Glömde skriva att det var igår på eftermiddan, glömde skriva det.

#2 ska göra så där med en pet-box som du sa!