Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1760 ggr
faolin
0

vattenflaska till akvarie

Nu har jag haft min guldhamster Leo i nästan exakt en månad, så han är drygt nio veckor gammal. Men jag har fortfarande inte hittat en ordentlig lösning för vattenflaskan. Han bor i ett ganska stort akvarie, så jag har ju inget galler att sätta fast vattenflaskorna i.

De hade två sorters flaskor till akvarie i min djuraffär. Den första jag testade med ser ut lite som ett provrör, sitter fast på väggen med en sugpropp och ger vatten ifrån sig genom ett vakuum (tror jag). Men dels vet jag inte om han förstod hur det fungerade, och dessutom ramlade den ned från väggen hela tiden…

Så jag köpte en ny, en sådan här: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/52000005/Images/4/575143_ferplast_sippy_med.jpg men han har fortfarande inte greppat hur den fungerar. Har en skål med vatten under vattenflaskan, så han får ju i sig vätska ändå, men det är ju mycket smidigare med en flaska…

Så någon som har tips på hur han skall förstå hur han använder vattenflaskan? Eller finns det något annat bra knep för att sätta fast en vanlig flaska på väggen? Tror att han hade en sådan där vanlig flaska med en kula i hos uppfödaren… Börjar bli trött på att plocka upp allt blött spån som blir när han välter skålen ^_^

membeel
0

Jag har vattenflaskorna hängandes från taket i mina akvarium ..

Royalz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du knyter fast en tråd eller vad som hellst där nere man skruvar fast korken. Sen tejpar du fast tråden på flaskan och sen tar du typ silvertejp och tejpar fast tråden på väggen :)

Svårare än så är det inte!

UlrikaD
0

Finns ju flaskor med ögla högst upp. Då hänger du den från taket bara.

Zvintos
0

Har en "hemmagjord" hållare till vattenflaskan, som pappa gjort på jobbet.

Mer eller mindre ett metallrör med glipa för pipen, två bitar så inte flaskan trillar ur, och sen ben på.

Har ingen bra bild, men fixar en imorgon.