Utställningar i Småland?
Har skrivit om det här inne på SHF's forum också men tänkte ställa samma fråga här inne. Varför är det inga utställningar söderut? Det verkar som om alla utställningar är koncentrerade till Stockholmsområdet med omnejd.
Jag som inte har råd att åka så långt känner mej smått utanför eftersom jag vill åka på utställningar med mina hamstrar men alla utställningar ligger för långt bort för att jag skulle kunna åka.
Varför arrangeras det inga utställningar längre söderut?
Hade vart roligt att åka på utställningar men som det ser ut nu så har jag inte råd att åka alls bara för att alla utställningar ligger så långt bort. Finns det ingen utställning som kommer ligga längre söderut så att vi här i söder kan åka på dom med våra smådjur?
Tycker också det hade varit trevligit med lite utställningar söderut, bor själv i Småland, håller med allt du har skrivit.
Nu vet jag inte själv om det finns utställningar här, var svarade dom inne på SHF's forum ?
Jag kan bara svara för SHF och det har jag gjort på vårt forum!
Hälsningar Lotta
Jag vet inte men det borde väl kunna ordnas en eller två i Malmö med? Eller Göteborg. Låter ju nästan lite orättvist om det inte finns några utställningar för södra Sverige.
På SHF's forum svarade Lotta att det inte var så många som var villiga att anordna utställningar i Småland. Väldigt synd faktiskt 
Jag vet. Läste det 
För min del skulle Kalmar, Västervik och kanske Jönköping vara perfekta då jag har nära till båda och det kostar inte allt för mycket att ta bussen till dom två förstnämna städerna. Kikade på SSV's hemsida och dom har nån utställning i Malmö har jag för mej (låter er ta reda på det själva då jag inte är säker på det hela), men till och med det är för långt för min del pengamässigt sett 
Jag kanske ska vara glad att jag bor i Uppsala då, jag verkar ju ha relativt nära till utställningar och sådant.
Bor på Öland så allt som ligger runt Stockholmstrakten är för långt bort för min del tyvärr
Shf anordnar ju en utställning i Göteborg i slutet på aug. Sen stämmer det som Lotta sa att vi absolut kan ha utställningar längre ner i landet men de som bor därnere får gå ihop och anordna utställning då, precis som vi gör här längre upp i landet. Det är ju liksom de som bor närmast där utställningen ska vara som har huvudansvaret. Vi som bor här lite längre upp i landet har ju ganska svårt att kunna anprdna en utställning långt ner, det får liksom de som bor därnere göra.
Det som behövs göras är ju hyra lokal, fixa lokal, städning, café, incheck, blås osv
Domare fixar styrelsen fram. Sen måste ni ju ha någon som tar hand om anmälningarna, fixa kataloger mm..
Det är inte gjort på en kvart direkt att ordna en utställning, massa förarbete och samordning krävs. Men roligt att ni är nyfikna:)
Jag tycker också det skulle ha varit roligt med en utställning i södra sverige. För min del skulle tex Växjö varit perfekt, även Jönköping skulle gått bra. Men min hamster ska vara långhårig, men har inte så lång päls som en hane bör ha så han skulle nog inte gå så bra på utställning ändå. Men det hade varit roligt att besöka en utställning:)
Det finns väl andra föreningar som har utställningar där?
Jo, Lotta sa det inne på SHF's forum. vet att det inte är gjort i en handvändning men det roliga är ju att planera såna här händelser :)
Är väldigt intresserad av utställning här nere men sen beror det på hur mycket folk som vill hjälpa till med planeringen och så
Man skulle ju kunna köra två utställningar i Smålan (rent teoretiskt sett nu då). En i Jönköping och en i typ Kalmar eller Västervik beroende på vart folk bor och vart dom kan ta sej.
SSV (sydsvenska smådjursvännerna) har en utställning 30 oktober men det står inte vart. Chansar på att det är nånstans i Skåne-trakten
#11 Kontakta dom? :) Det finns oxå en artikel om dom här inne (?)
Skulle kunna göra det. Hoppas bara att dom har utställning inte allt för långt bort. Har ju inte alla pengar i världen annars hade jag gladeligen åkt land och rike runt på varenda hamsterutställning som arrangerades.
Jag tycker det vore kul om ni kunde få ihop till en utställning, men det är ett ordentligt jobb att få folk att jobba och hjälpa till tyvärr, sen vet jag inte hur många medlemmar vi har neråt.
Vi är många domare i föreningen som ställer upp på att döma om ni fixar det som behövs, jag bor tex bara 11 mil från jönköping så för mig är det inga problem att åka dit tex, även öland , där har jag min pappa =)
Allt hänger ju på hur mycket ni medlemmar vill detta, sen hjälper vi sjävklart till om det behövs !
#13 Har du tur och vet redan nu att du tex ska åka på den i göteborg så kan du säkerligen fixa en jättebillig tågbiljett, vet att Lotta fick tag i billiga idag tex, mycket billigare än att åka bil faktist ! Vet man bara i tid så tjänar du massor med pengar på att beställa redan när du vet att utställningen blir, som nu i aug tex.
i framtiden önskar jag att det skulle bli utställningar på gotland, men det får jag drömma om ett långt tag..<3 har än så länge bara varit på en utställning, skall göra det någon gång mer i år eftersom jag vill ha en liten hamsterhane :D