Papperskvalité
Hej!
Tänkte fråga vad ni har för papper till era hamstrar?
Totte blir alltid irriterad i ögonen och de klibbar ihop när jag ger honom nytt papper. Han vill egentligen ha sitt gamla papper hela tiden då det inte är så dammigt. Papper är ju alltid dammigast i början.
jag har samma papper till honor med ungar hela tiden men fyller på med nytt lite i taget, annars byter jag papper till dom när jag städar buren du menar väl sånt papper haha?
Japp, sådant papper som de boar med. Och jag har det i Tottes hus. Men hans ögon blir irriterade och klibbar ihop :P
okej, det är då vanligt toa papper jag har :).

jag har oxå vanlig toapapper ti min, men bara lite.
men d finns väl papper som dammar mer/mindre?

jag har väldigt mjukt toapapper till hamstrarna att boa med och inte sådant som är väldigt tunnt eller hårt toapapper :)
Man ska aldrig ge en gnagare papper som är "glatt" då detta kan vara giftigt. Ger papper ifrån sträva tidningar eller toapapper.
#6 Haha, glatt! Här hemma använder vi bara glada papper för då blir hamstrarna också glada! Hehe, skojar!
#7 Haha, mjo, men vet inte riktigt hur det stavas, men antar att det stavas så. Hoppas på att folk förstår vad jag menar ändå! Haha!
kan man ha vanligt toapapper? tänk om dom stoppar de i påsarna? ja e på jakt efter ett bra material eftersom vadden är helt livsfarlig! 2st av mina har nu fastnat i trådarna så nu har all vadd åkt bort… funkar vanligt toapapper?
#9 Ja, vanligt toa papper funkar bra :)
#9 Ja du kan absolut använda toapapper. Och få inte panik om hamstern stoppar in toapappret i sina påsar. Jag har ännu aldrig hört om en hamster som ätit upp pappret utan bara stoppar det i påsarna för att ta med till boet och boa med:) Hamstern spottar ut det igen
okey va härligt!!:D
Jag använder Lambi toapapper till hamstern :)

lambi hushållpapper är riktigt mysigt det med =)
Bra toapapper dammar inte, så är det det du använder kanske det kan vara idé att prova med en annan sort? Mina hamstrar får rätt ofta näsdukar, det gillar de allra bäst. Har en mor som har fix idé på att alltid ha med sig storpack av det när hon hälsar på, trots att jag själv inte använder sådana särskilt ofta, så dem brukar hamstrarna få!
Att de stoppar papper i kinderna brukar inte vara någon fara, de äter dem inte och toa/hushållspapper och liknande snarare drar ihop sig än sväller ut vid kontakt med väta.
Ja, för jag har märkt att varje gång Totte får nytt papper att boa med så är hans ögon igenklibbade morgonen därpå. Så det borde betyda att papprett dammar för mycket eller retar ögonen.
Men jag borde kanske då köpa bättre papper av ett bättre material eller?
Ja att hamstrarna stoppar det i munnen är inget som är farligt. Det gör alltid Totte när det hamnar utanför hans hus. Då blir han irriterad och stoppar snabbt in det i munnen och går in till sig =D
Vanligt toalettpapper som används hos mej.

Jag använder lambi hushållspapper. Har toapapper ibland med tycker det drar år sig mer fukt så det funkar inte så bra till dom som har hus.

Åh hihi,använd toapapper,både lätt för hamstrarna att bära och bygga med.
Bli inte rädd om dom gnager lite på papperet första gången dom ser det.Min hamster brukar bära runt på dom :'D Det är asgölligt!

#15 så praktiskt! jag vill också ha en användbar mamma. det enda min mamma har med sig när hon kommer hem till oss är en granskande blick och ett krav om att bli serverad kaffe.
Toapapper. Alldeles vanligt, billigt toapapper.
#20 Du får säga att kaffet kostar ett paket näsdukar koppen! ;)
Så era hamstrar blir inte irriterade i ögonen av erat toa/hushållspapper?
Totte kanske är lite känslig =D

jag river kvitton, mjuka tidningar (tex metro),pappersnäsdukar,hushållspapper,telefonkataloger,toapapper mm till smala remsor som de får boa med.
har många hamstrar å har aldrig märkt att nån reagerat när de fått nytt papper.
Använder helt vanligt toapapper.

Vad använder du för sorts papper?
Lambi är mjukt och skönt, det använder jag (och många andra ser jag)
Jag använder vanligt toalettpapper. Har aldrig haft några problem med det, ibland ger jag remsor av en fleecefilt också. 
toa papper

använder toalettpapper .
Kan man riva tidningar och lägga ner i buren ?
#28 Ja. men hamstern kan bli lite sotig av svärtan men det är inget som är farligt.
Svärta…är inte det när man blir svart? Eller är jag inne på helt fel saker :P
#31 Du är inne på rätt spår :)

man kan ju klippa sönder t-shirtar man inte använder. dessutom är det ju varmt och skönt 
Jag tycker Tshirtar inte alls är bra, det luktar unkskunk ^^
Jag tycker "lambi papper" är mkt bättre änn sånnt suuperbilligt papper (: Fast jag såg att det finns billigt "lambi style papper" på Willys tror jag ^^

#23 och #28
Jag läste i en bok att tryckvätskan i tidningen är farlig för hamstrar,vet dock inte om det stämmer.
Toalettpapper funkarbäst
Chie brukar få en äggkartong att gräva boa och gnaga i,det är toppen enligt henne :)
#35 Nej, det är inte farligt.

De från Länsrätten föreslog Tidningspapper. Jag fick inte ha mina trasiga t-Tröjer. För de kunde inte fläta i hop det som bo material
Fast mina älskar sina snutte filtar

Mina får vanligt Toalett-papper också.
Min dvärghamster fixar det jättefint och river små bitar till sitt bo.
Är det farligt för dem att använda det "billiga" toapappret?
#39 Nej, det ser jag ingen risk med ;)