Transport från butik
Jag har en fråga angående transporten från djuraffären/uppfödaren. Jag har haft en hamster tidigare men då var jag bara 7 år och var inte med och köpte den.
Senare i sommar har jag iaf tänkt köpa en dvärghamster och jag undrar hur ni transporterade era hamstrar hem?
Jag har en skokartong här hemma som jag skulle kunna göra hål i locket på och lägga lite spån i, fungerar det? Har ingen riktig transportlåda men djuraffären ligger nära, 7 min med tåg och 5 min gångväg hem till mig.

De brukar ha lämpliga kartonger i butiken. eller så har jag med en Petbox. Det är ju alltid bra att ha en petbox hemma om man behöver åka med hamstern
Man bukar få hamstern i en låda när man köper den i djuraffär :)

Jo, jag såg när jag var där och köpte tillbehör en gång att en tjej som precis köpt en kanin fick den i en papkartong som det inte fanns några lufthål i (visst, de kanske bodde precis i närheten, men ändå), är det inte bättre om jag tar med mig en egen kartong då med lufthål i då?

Oj, vad slarvigt det inlägget blev, men men :)

Annars kan du ju köpa en transportbox på djuraffären. Det är alltid bra att ha en ifall man kanske behöver transportera hamstern någon annanstans senare.
Jag fick en speciell låda för djur (tror jag) som hade lufthål. Känns det bättre så kan du väl ta med dig en egen, men bor du långt ifrån djuraffären?