Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1181 ggr
Reviresco
0

Transport från butik

Jag har en fråga angående transporten från djuraffären/uppfödaren. Jag har haft en hamster tidigare men då var jag bara 7 år och var inte med och köpte den.

Senare i sommar har jag iaf tänkt köpa en dvärghamster och jag undrar hur ni transporterade era hamstrar hem?

Jag har en skokartong här hemma som jag skulle kunna göra hål i locket på och lägga lite spån i, fungerar det? Har ingen riktig transportlåda men djuraffären ligger nära, 7 min med tåg och 5 min gångväg hem till mig.

kajsa_karin
0

De brukar ha lämpliga kartonger i butiken. eller så har jag med en Petbox. Det är ju alltid bra att ha en petbox hemma om man behöver åka med hamstern

Royalz
0

Man bukar få hamstern i en låda när man köper den i djuraffär :)

Reviresco
0

Jo, jag såg när jag var där och köpte tillbehör en gång att en tjej som precis köpt en kanin fick den i en papkartong som det inte fanns några lufthål i (visst, de kanske bodde precis i närheten, men ändå), är det inte bättre om jag tar med mig en egen kartong då med lufthål i då?

Reviresco
0

Oj, vad slarvigt det inlägget blev, men men :)

UlrikaD
0

Annars kan du ju köpa en transportbox på djuraffären. Det är alltid bra att ha en ifall man kanske behöver transportera hamstern någon annanstans senare.

Anfa
0

Jag fick en speciell låda för djur (tror jag) som hade lufthål. Känns det bättre så kan du väl ta med dig en egen, men bor du långt ifrån djuraffären?