Färg?
Har haft 2 specilla hamstrar som såg nästan likadan ut och skulle vilja veta vad färgen hette?
Har ingen bild men är ganska lätt att beskriva:
* Dom var långhåriga (kallades angora? :S)
* Helt svarta och vart grå i i topparna på den långa pälsen.
* På böstkogen hade dom ett vitt streck (och en av dom hade en liten vit fläck på magen)
Det var så lustigt för först köpte jag den ena av dom och den hade jag i 2½ år, sen efter han dog, ca 1½-2 år senare så hittade jag en exakt lika dan, fast dennan gång var det en hona och hon hade även en vit fläck på magen. Kunde inte undgå att köpa henne ;)
Låter som en svart :) Kanske vitmagad om den var vit på magen.
Ja, det var bara som ett vit streck från under huvetdet och ner en bit på magen :)
Kollade på Svenska Hamsterföreningen och tyckte då som vimage lätt mest troligt ;)
Dom flesta svarta har ett vitt streck som går från hakan och ner en bit. Så den var nog en svart, vitmagad eller inte :)
Finns inget som heter angora i hamstervärlden, långhårig (LH) är det rätta ordet :)
#3 han såg ut som den hamster som vann "månadens hamster Juli", asså det var ett sånt vit strek dom hade ;)
#4 jo kunde gissa det, men dom i affären sa att det var en angora :P
#5 Djuraffärer vet knappt något om djuren dom säljer, så man ska aldrig lita på vad dom säger :)
#6 hehe nä, men för oss spelade det ingen roll då alla hamstrar där ifrån var för sällskap ;)
Har haft 3 långhåriga, 2 dvärg och 5 korthåriga ;)
Och alla var helt underbara utom en dvärg :)