Börja uppfödning, tänka på?
Har genom mina år haft 10 hamstrar och älskat alla någe oerhört. Jag har haft drömmar om att föda upp men just nu föder jag upp chinchillor och har kaniner, marsvin, ödlor och akvarium. Och det är då ganska fullt i mitt rum så morsan har satt stopp för nya djur. Så hamster drömmen får vänta lite till ;)
Håller just nu på att läser allt jag kan komma över ang avel på hamster och det som förvirrar mest är alla olika färger, kombinationer av färger och sen förkortningarna :P
Men det kommer väl ;)
Vad tycker ni jag ska tänka på om jag vill börja avla och när jag skaffar mina första avels djur? :)

Ta kontakt med en uppfödare så kan du får all tänk bar hjälp Bara du bestämmer dig vad du vill ha för Färg och härlag
okey, jo håller på å kolla på alla olika färger och hårlager och ja, det finns så många fina XD

Tipsar om Annas /Curlys sida där det finns massa bra info =)
Skynda långsamt, är mitt råd. Ofta tycker man det är så roligt i början att man lätt tar på sig för mycket, både för många hamstrar och för många avelsmål. Det är inget fel alls att prova på lite av varje, men det brukar gå bäst när man tar en sak i taget så man hinner känna efter ordentligt vad som är roligast och ligger en närmast om hjärtat. En av de främsta anledningarna till att inte köpa in för många djur är så man kan spara fler ungar ur de egna kullarna.
Ett annat råd är att gärna lyssna på de som hållt på längre, men utnämn inte en enda person till kunskapskälla utan lyssna på många. Ta sedan dessa råd och stäm av mot ditt eget sunda förnuft och dina egna erfarenheter, så hittar du din alldeles egna väg, som känns rätt för dig och som du tror på.
#4 ja troligen lär jag väl börja med 1 bra avels par, ta 1-2 kullar och sen se, är det nåt man vill fortsätta med liksom ;)