Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1071 ggr
[GeeGee]
0

Definiera ordet tam!

Tänkte att några här kunde skriva vad som menas med "en tam hamster". Självklart är det individuellt men jag vill gärna höra era åsikter.

Jag brukar oftast säga att Totte är tam men han går aldrig upp i handen och brukar inte älska när man lyfter upp honom ur buren. Men han är ej rädd för mig och om jag pratar med honom brukar han komma fram till gallret. Han bits aldrig, fast än jag kör in händerna ibland och tar tag i honom när han kommit in i små skrymslen.

Så det är tam för mig. När hamstrarna ej bits och inte gömmer sig när man kommer fram till buren. Det är även bra om hamstern exempelvis visar intresse när man pratar med den.

Så nu till era takar! Vad anser ni och tycker ni att min Totte är otam eller tam?

raudur
0

Jag tycker att en tam hamster ska frivilligt gå upp i handen och klara av att man pussar och gosar med den :) Som mina tillåter och gör! :P

Saraah-s
0

Dom kan ju fortfarande vara jätte tama och snälla även om dom inte går direkt upp i handen när man stoppar ner den :)

http://www.scattred.snabber.se

[GlittriGris]
0

känna sig avslappnad med mänisko umgänge och låta bära upp utan att streta emot

Adina
0

Hedda klättrar som en galing upp på armen så fort man sticker ner den, har aldrig varit med om att dom bitits, så jag tycker mina hamstrar är väldigt tama :)

membeel
0

För mig är en tam hamster en hamster som man kan hantera "normalt", man kan lyfta den och pyssla med den utan att den visar obehag eller/och blir svårhanterlig ..
En snäll, trevlig hamster som är nyfiken och mår bra av att man håller på med den, ungefär (:

Anfa
0

För mig är en tam hamster en hamster som inte har något emot att gå upp i handen, och som inte liksom försöker fly när man håller på med den :)

Charlie2006
0

För mig är en tam hamster en hamster som ej flyr ex när man tar ner handen i buren, ej bittas och vara avslapnad i människors närvaro :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[GeeGee]
0

Om det är en tam hamster så är inte Totte tam. Däremot så anser jag att alla hamstrar är olika och att de går ifrån en när man håller på med dem innebär inte att de är otama utan att de faktiskt i naturen går/springer mest hela dagarna. Då den inte svoer såklart =)

Charlie2006
0

Mina två dvärghamstrar är otama då den senaste tiden inte har hållit på med dom så mkt (skäms lite för d), men min guldhamster är tam då han går tillomed upp i handen på en xD.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

kajsa_karin
0

En tam hamster kommer frivilligt fram och luktar på händerna. Den skall vara lätt att hantera och kela med