Biten av hamster
Kan det vara farligt på nåt sätt att bli biten av en hamster? Min vanligtvis jättesnälla hamster bet mej idag för första gången så att det började blöda, sved till ganska ordentligt :( men jag tvättade me alsolsprit och så, men nu har de typ svullnat upp runt bitmärket och blivit väldigt hårt runt? det ömmar också.. men är det något farligt elr går de bort sen? :P

Fortsätt att badda bitsåret med asolsprit och har det inte blivit bättre inom ett par dagar så kan du ju uppsöka vårdcentralen i närheten, för säkerhetsskull.
Men jag skulle inte tro att det är någon fara, utan kommer gå över om du fortsätter behandla det :)
okej, det ska jag göra :)
Jag har blivit biten några gånger riktigt rejält. Dock var det mitt fel alla gångerna :p
Jag sätte på ett plåser, varken tvättade eller nått. Och jag har inte fått några infektioner eller så :)

#3 Det kan bli sämre om man sätter på plåster, så man stänger inne såret, om man har ett större bitsår.
Bättre badda med asolsprit och låta det "luftas" utan något plåster.
:)
Jag har blivit biten 3-4 gånger så det har sprutat blod nästan och jag har hållt ett papper mot såret tills det slutat blöda. Har jag inte haft tid att hålla emot ett papper så har jag satt på ett plåster. Och jag har aldrig fått någon infektion nångång.

Det kanske hjälpte för just DITT sår, men vi alla är olika.
Jag själv blev rejält biten för något halvår sedan och det blev ett rejält stort och svullet sår. Baddade varje morgon och kväll med asolsprit och lät det vara, så fixade det sig själv inom någon vecka.
Hade jag satt på plåster hade det tagit längre tid + att jag tycker ibland plåster inte gör såret bättre, snarare sämre, iaf på mig, då det bildas fukt under plåstret.
Jag vet inte, jag blev biten av min hamster en gång (min förra) och det var ett ganska rejält bett men det började inte blöda så du måste ha blivit ganska hårt biten <33 Men jag tror inte det är någon fara men gör som chocomian sa :))
Lycka till <3
MVH Lisa-littlefox
#6 Ja, men vem säger att just ditt tips funkar på alla?

#8 Det har jag inte sagt. Citerar: "Det kanske hjälpte för just DITT sår, men vi alla är olika."
Jag har också blivit biten av hamstrar flertalet gånger, men det har gått bra och läkt fint efter att såret tvättats.
Värre har det blivit med kattbett. En del har läkt på precis samma sätt som med hamsterbett, men ett par gånger har jag blivit riktigt svullen, och en gång fick jag gå till akuten för hela handen och armen var svullen och gick hem med antibiotika. Vet en som blev blodförgiftat av detsamma.
Tycker att du ska hålla såret under uppsikt, och blir det rött/ svullet och varigt tycker jag du ska kontakta VC.
Tack för alla svar :) jag vart bara orolig för jag inte har blivit biten förut för jag har haft ganska tålmodiga hamstrar.. :P men jag baddade med alsolsprit i några dagar och nu har de lagt sej :)