para pandahamster med vanlig dvärg?
kan man para en "pandafärgad" (svart-vit) dvärghamster med en vanligt agouti dvärghamster? hur blir ungarna då?
Japp det kan man.. går aldrig att säga säkert vilken färg ungarna kan bli, beror på mamma/pappans föräldrars färger också.
Men kan ju bli så att du får agouti och svart-vita dvärghamstrar helt enkelt.
okey vad roligt för mina pandor har fått så häftiga ungar dom e typ helt prickiga å fläckiga:D över huvudet är dom tom prickiga så ja vill spara en tjej. men då har ja bara en obesläktad kille å han e agouti:)
Det finns inga "panda hamstrar"
har försökt få reda på vad det igentligen är för sort men alla säger panda hamstrar så ja får inga svar. jag vet bara att dom är svart vita därför ja skrev panda hamstrar inom "" tecken"".
är väl en blandning mellan olika antar jag men ja får inga svar på vilka
Teckningen heter inte panda heller. Nu är inte jag så haj på just dvärg färger och teckningar men jag vet iaf att det inte finns någon teckning som kallar panda :)
Har du någon bild?

Jag tror det är blandning mellan Cambell och Vintervit
Hade en svart vit Dvärg förut som var köpt på fäboden.
Men fick inga svartvita då jag parade med min Mandarin
har hört panda från alla uppfödare å djuraffärer(brukar inte va kunniga) å så så därför ja skrev panda ja vet oxå att det inte finns. därför ja skrev svart vita oxå så folk fattar vad ja menar.
#8 Vilka uppfödare menar du? Menar du SHF reggade uppfödare eller hobbyuppfödare?
både riktiga uppfödare å grossister kallar dom panda:P men de är vad jag har hört bara så de är inte jag som hittar på det. jag ade aldrig hört det innan ja köpte mina heller. å det är ju en blandning måste det ju vara men av vad har ja inte fått nå svar på. hon jag köpte dom av säger bara att dom heter panda så hon är nog inte så kunnig. eller seriös heller för den delen tyvärr.
Är det inte svart/vita som kallas för mottled? Eller är jag ute och cyklar nu?
Har du någon bild? Skulle vara roligt att se. :)
okey:)