Nadjaa ?
Min ena hamster Nadja är helt borta :( har letat överallt men kan ejj hitta henne , vad ska jag göra ?
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
Börja med att stänga alla dörrar till alla rum och gå igenom alla rum ett efter ett. Börja med rummet där du såg henne sist och beta av därifrån. Om ni har andra djur så stäng in dom i nåt rum som är längst bort från rummet där Nadja var sist så dom inte kommer åt henne om dom hittar henne. Hittar du inte henne så sätt dej ner och var helt tyst så kan du kanske höra vart hon är. Det tar ett tag men det funkar.
Hoppas du hittar henne! 

jag har alltid min dörr stängd , men endå , helt borta , har försökt allt 
// Elin
Fortsätt leta. Till slut kommer hon fram ska du se :)
Lägg fram lite mat på golvet som hon kan äta av.

har gjort det!
// Elin

Kolla efter ev. hål i ditt rum som hon kanske kunnat krypa in i.

lägg ut mathögar i varje rum så om hon äter ifrån nån av högarna så märker du vilket rum hon är i :)
Lägg mat i alla rumm och se vilket rum maten försvinner från. Någon gång måste hon ju äta.. Men du kan också tästa att göra som #1 sa. Min hamster smet oc jag hittade henne i ett hörn bakom en låda. Och leta extra mkt i rummet där buren stod :)
Håppas du hittar henne <3

När min Kajsa försvann så skärde jag upp småbitar av gurka och morot och räknade alla bitar,sen på morgonen kollade jag om hon hade varit där
(Hon kunnde inte gå ner eftersom jag hade en trappa)
Jag hittade sedan lite mat under min byrå,men sen vart hon spårlöst försvunnen.
Jag gjorde ett misstag,att inte stänga in dom andra djuren,det förklarar allt :/
Men hon kommer säkert fram!
Gör som de andra säger och lägg ut något riktigt gott, t ex små bitar digistivekex (har jag använt mig av när min förra hamster försvann första gången, hittade honom knaprandes i ett hörn xD) Ställ även ner buren på golvet, och låt den vara öppen så att hon kan gå in i den och äta och dricka. Om du har tur så hittar du henne i buren sovandes i sitt bo/hus efter ett tag :) Vet att det är hemskt när de försvinner.. Om hon har stått i köket, så se till att inte använda spisen… Min förra hamster rymde tyvärr två ggr, och sista gången hittade vi honom bakom spisen flera månader efter att han hade försvunnit, död :'(
Hoppas verkligen att du hittar henne! Stort lycka till!
/ Emma
Har du hittat henne?

ojj , Jaa hittade henne för två dar sen :) hon hade bitit hål i min madrass och gått in i den så vi fick skära upp hela madrassen för att få tag på henne
// Elin

tur att du hittade henne :)
Oj då xD Säger som #12, tur att du hittade henne :)