Hjälp, sjuk?
Jag tror theodore är sjuk :( Men jag vet inte vad det är isånnafall..
* Ögonen klibbar ihop/rinner
* Avföring i baken som fastnat
och han tvättar inte sig heller
Sen såg jag att hans tand är lös!
Vet någon vad det kan vara?
* Ögonbesvären kan vara ett förkylningssymtom eller någon irritation pga mekanisk skada etc.
* Är avföringen hård eller lös? Diarré kan bero på dålig/olämplig mat, fuktigt bomaterial, drag, att han blivit avkyld eller någon tarminfektion.
Jag rekommenderar att ni åker till en veterinär så snart som möjligt. Hamstrar är små djur och inte så motståndskraftiga så ju snabbare vård desto bättre!
Hoppas allt går bra!
Jo, jag ska ringa till vetrinären imorgon,
Han är inte alls pigg han ligger bara i buren och inte går eller något.
Hur menar du med "mekanisk skada" ?
Det tror jag är bra!
Vad tråkigt att höra! Hur gammal är han? Har han varit hängig några dagar eller kom allt plötsligt?
Med "mekanisk skada" menar jag att han kan ha gjort sig illa på något vasst föremål i buren. Alltså något yttre föremål, men det kan lika gärna vara något fysiologiskt också - ögonsjukdom…

Hur gammal är han?
Bada ögat med lite ljumet vatten.
dricker och äter han?
Han är ca 10 veckor, jag tyckte han började bli hängig igår, (jag har ju bara haft honom i några dagar) Han dricker, han äter, men inte så mycket (jämfört med emily)
Det är mask, såg en lliten mask, kanske ½ cm. mamma ringer vet imrn bitti när det öppnar :)

#6 usch vad äckligt !
vart hade han den ? :)
#7 i rumpan 
Det finns avmaskningsmedel på apoteket, Axilur, tror jag det kallas.
Men bra att du hör med veterinär först.
Denna tråden kan låsas, jag han inte i tid, theodore lever inte längre :'(
#10 Beklagar, Vila i frid lilla Theodore. 
#10 Nej, vad otroligt sorgligt! Jag loggade in nu på morgonen för att se hur det hade gått för er och blev bestört när jag läste att han somnat in.
Ta hand om dig!
Usch, vad tråkigt :(
Vila i frid Theodore.
Min hamster Cheddar hade igenklibbade ögon och avföring vid svansen.. Första gången när jag såg att hennes ögon var igenklibbade och hon var hängig så åkte vi till veterinären och dom sa att hon var fullt frisk.. Och en vecka senare så var hon dödssjuk, hon var jättesmal så man såg hennes ryggrad och hennes revben och hon kunde varken röra på sig och dricka eller äta.. Så då avlivade vi henne och demdär veterinärerna måste vara dem dåligaste som finns D:
Det syns inte på bilden hur smal hon var men förut när hon levde så var det hemskt att titta på henne :/
Vila i frid <3
Måste bara få skriva min tanke om att han var klibbig i baken, kan det inte ha varit wet tail?