Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1223 ggr
[CeKa]
0

Kattsand?

Jag vet att sandfrågan har varit uppe tidigare och att man bla kan använda sandlådesand i toalådan. Jag vill dock hitta någon bra kattsandsort och undrar:

-Om det finns någon icke-klumpbildande, och inte alltför grov kattsand som man kan använda till hamsterns toalåda? Glad

[CeKa]
0

Halloj igen!

Ni som använder kattsand i toalådan (om någon gör det Glad) Kan ni tipsa om någon bra sort?

Royalz
0

Det är bättre att använda Sand i toalätterna :) Det finns ju billig bläster Sand och sandlåde Sand som är bättre än kattsand.

[CeKa]
0

Är det generellt sett dåligt med kattsand eller är det någon speciell sort som är sämre (som tex klumpbildande)?

Fungerar chinchillasand, som ju egentligen är badsand, lika bra som blästersand/sandlådesand?

Royalz
0

Ja, chinchilla Sand är lika bra. Men dyrare, därför jag rekomenderade sandlåde Sand och bläster Sand :)

[CeKa]
0

Ok Glad. Då vet jag. Tack för det snabba svaret!

Helena1978
0

Har Biltema tagit bort aluminiumet ur sin blästersand? vet att de började tillsätta det för ett tag sedan.

Har själv haft Katty kattsand till mina och inte haft några problem trots att det är klumpbildande, har dock läst om vissa som haft problem med kattsand, låter mina bada sandbad med chinchillasand lite nu och då.

[ElisabethYL]
0

Tror Biltema har kvar alumiumsulfaten, men Swedol vet jag har ren Sand och jag tror Jula oxå har ren sand

kajsa_karin
0

Katt Sand har jag hört inte är bra om Hamstern får i sig