Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 836 ggr
Bulba
0

Änglavakt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Asså shit världens läskigaste sak hände igår!!

Sonia och jag var i parken med varsin hamster och sedan gick vi hem till mej. Sonias pappa ringde och undrade om hon skulle med till grönan så sonia fick lite brottom hem och lämnade sin hamster i en transportbur hos mej.

Jag och familjen åt på resturang i kanske… 2 timmar. När jag kommer hem går jag direkt pp till mitt rum och det första jag ser är Zamis rumpa som flyr under sängen. I nästa seknd ser jag Alice (sonias hamster) i en annan del av rummet.

Jag blir helt förskräckt och kastar mej över Alice för att kunna fånga henne.

Jag var helt säker på att båda skulle ha brutna ben och öppna sår men när jag undersökte Alice hade hon inga ytliga sår så jag klämte lite på henne. Ingen reaktion. Samma med Zami.

----

Hade dom två sprungit runt i mitt lilla rum som är typ 4x5 m och inte hittat varann på 2 timmar!!!!!!!!

Kollade snabbt om Alice brunstade men näpp det gjorde hon inte vad jag kunde se i alla fall…

Jag skulle stoppa tillbaka Alice i transportburen hon var i och upptäcker ett stort hål på ena sidan.

Hon har alltså bokstavligen ÄTIT sej ur transportburen och sedan hoppat ner från mitt skrivbord. Och hon har inte en skråma.

Jag var tvungen att gå ut och ta lite luft för jag var både lättad och chockad. Tänk vad som kunde ha hänt!?

Jag hade kunnat kommit in där och se Alice ligga död på golvet och Zami svårt skadad.

Sån himla tur!!!

Bulba
0

närmare

bilden går inte att posta? Obestämd

southdakota
0

Vad otäckt, tur att de klarade sig!

Imasy
0

Tror du inte att de redan hade parat sig då?

När jag sätter ihop mina för parning släpper jag dem på köksgolvet, och där kan de springa runt i flera timmar efter parningen utan att för den delen slåss.

Bulba
0

Men det var ju lixom mitt på dan… "/ får väl vänta och se ifall hon e dräktig…

[Popcorni]
0

Tur att dom iallfall inte har skadat varandra! :)

Nicolina
0

Om hon hade brunstat så hade du märkt det, för de brunstar även efter parning också och kan para sig med nästa hane om så skulle vara. Men visst kan det hända att hon blivit parad ändå, allt sker inte enligt "regelboken" alla gånger.

Dessutom så var ju rummet förmodligen inte någons revir? Eller brukar en utav de springa lös i rummet vanligvis? Om ingen utav dem hade revir där så skulle jag gissa att de inte hade ngt att försvara, ytan var stor och därför gick de inte i slagsmål.

Bulba
0

De är på golvet varje dag men inte bara han utan även alla andra…

Alexandra-S
0

Oj, vilken tur att inget hände! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[GeeGee]
0

Japp, änglavakt tror jag på =D

Bulba
0

Jag kan fortfarande inte fatta men om 14 dagar får man kanske lite klarhet i det hela ;)

Saraah-s
0

tur att båda klara sig nu då :)

http://www.scattred.snabber.se

Eloz
0

Vilken tur att de klarade sig Glad

Zheverez
0

vilka busfrön.

hoppas hon inte brunstade för hon är ännu lite väl ung för sin första kull.

Adina
0

Oj, vilken tur att det gick bra!

hidianan
0

Vilken lättnad!

Gunpowdersmoke
0

Vet du om det råkade bli några ungar ännu?

Anfa
0

Vilken tur! Bra jobbat att gnaga sig ut genom transportburen xD

Bulba
0

#16 Både sonia och jag har varit bortresta så ingen vet men ska höra med henne :P