Fleece som bomaterial?
Kan man ge remsor av fleecetyg till hamstern att boa i? Min lilla Oliver verkar inte bry sig så mycket om toapappret han fårr som bomaterial och tyg kanske är mysigare.
Ja det går bra :) Gör dom inte för smala bara så hamstern kan trassla in sig.
Ok vad bra :) Det finns ingen risk att han kan försöka äta och kvävas av det?
Mina har aldrig ens försökt stoppa in fleecen i munnen :) Så det tror jag inte är någon risk.

Jag använder ofta Bommuls tyg från tex T-Tröjer
Gav honom fleecebitar igår och han gosade in sig i det direkt :)
Han kan fastna i det med klorna och slita av dem, eller fastna med benen i små hål som kan bildas. klart de kan äta fleecen, fast den är inte nyttig att äta för magen, men om de kvävs är inte säkert, beror på hur mycket den får i sig. (rekomenderas starkt att inte ge, nästan lika om inte farligare än vadd)
Mvh
Mig
#6 Fleece tyg är inte alls farligt att använda! Jag har det till vissa utav mina och dom har aldrig fastnat eller dragit av sig klorna. Och aldrig heller stoppas in fleecen i munnen.
#7 alla hamstrar som jag har träffat har inte dött av bomull, men ändå tycker ni det ska bort!
Mvh
Mig
#8 Fleece är jätte bra att anvädnda som bomaterial Många som använder det till mammor med ungar tex och ingen har dött eller fastnat!

Jag andvänder rivet toa papper till mina…då jag har hört att i bland trasslar bäbisar fötter in sig i lösa trådar och tassar har faktist gått av :O
men alla gör ju som de själva vill =)
#10, Det som är bra med fleece är ju just det att det inte blir några lösa trådar, har det som Bottenmaterial i marsvinsburarna, för det gör inget om de tuggar i sig det. Frotté däremot är ju trådigt och inte bra om de äter. Han verkade iaf tycka det var väldigt mysigt :)
Jag använder hamstervadd. Fleece låter ju varmt och mysigt. Men jag skulle inte kunna tänka mig att det är dödligt med vadd. eftersom det är ätbart och Piggelin drar ut det tillsammans med spånet. Jag tror inte att en hamster skulle äta fleecen. Vi får hoppas att det är bra med fleece! 
#12 Hamstervadd är inte bra oavsett om det är ätbart eller inte.
Hamstrar har dött utav att dom fått haft vadd som bomaterial. Så om jag skulle vara du så skulle jag tagit bort vadden och lagt i massa toapapper istället.