Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1177 ggr
Helena1978
0

Storleksskillnad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan ni se Themisto, en långhårig nf umb grabb som jag själv fött upp. Han väger 210g, och är en stor grabb.

Helena1978
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan har vi hans raka motsats, en kh nf som jag köpt på zoo vid namn Holger, han ska enligt zoobutiken vara ungefär lika gammal sånär på någon vecka, han väger 109g.

Royalz
0

Oj, fast zoo djur är ju mycket mindre än privatuppfödda :)

Saraah-s
0

oj vad stor han var :p

http://www.scattred.snabber.se

Helena1978
0

Ja, vet att zoohamstrar är mindreFlört Tycker bara att det var roligt att visa hur mycket de kan skilja i storlek. Dock älskar jag dem båda lika mycketTungan ute Tror dock inte Holger kommer att väga mer än 130g som vuxen.

Har märkt att många som kommer hit och ska köpa en 5v hamster trott att de är vuxna djur jag säljer, har fått förklara åtskilliga gånger att det är skillnad på zoodjur och uppfödarfödda djur. Vissa har frågat om de är en annan art än guldhamster.

Linda3046
0

#4 När jag var hemma hos Solgläntans hamsteruppfödning och skulle köpa min första uppfödarfödda hamster så blev både jag och mamma jättechockade över hur stora de var :P

[Popcorni]
0

Oj, vilken skillnad det är! Vet att det är en skillnad mellan privatuppfödda och zoodjur men att den var så stor viste jag inte.

[CeKa]
0

Vad är det som gör att det blir så stor skillnad storleksmässigt?

Adina
0

Jag gillar stora nallehamstrar faktiskt :)
Lite mer o ta i.

Helena1978
0

Uppfödare väljer ut de största djuren med bra temperament, typ och huvud, och avlar främst på dem, zoobutikernas hamstrar kommer ju oftast från Imazo, tror ju inte att de väljer så noga vilka hamstrar som passar i avel och inte, de parar ju för kvantitet istället för kvalitet, oftast i varje fall verkar det som.

ZorroR
0

#1 men gud så förvånad jag blev! XD

Såg ut som ett litet gosedjur eller något sånt XD

Så himmla söt!

BÅDA var söta! :D

kajsa_karin
0

KH är ofta mindre än LH.

Har en zoo hamster här en Rex KH han är jätte liten hans unge som är 10 veckor är betydligt större.