Phoebes kull!
Har ingen bild på pappa Leo men Zeverez har nog. Har du någon kan du väl lägga upp den?
Han är i alla fall svart bandad rex satin kh
Jätte söta :)
sötnosarna! :*

Vilka sötnosar^^
hihi tack! dom e tjockisar också ^^

så söta ;)

har ingen bild kvar. ska fota på fre när jag fotar andra.
leo var enda kh i sin kull och har i andra kullar gett lh ungar så det blir nog flest lh även denhär gången.
vad fina de är de små liven.
kul bild på skitungen 

Jätte fina. Morbror Astroboy hälsar
Gullpluttar :)
Phoebe har så häftig teckning :)
Jättesöta
Speciellt ds bandade.
Mormor Toisette hälsar ^^

Vilka små sötnötter! :D
// Nathalie
Phoebe hälsar tillbaka till alla! 
Just nu springer hon runt i sin boll ^^ (som en galning!)
Nu har alla bebisar börjat spatsera runt i buren och hittade en sittandes i matskålen och käka ^^ Dom e så gulliga nu!
Idag är dom 2 veckor så nu borde dom öppna ögonen!! :D
Alla har öppnat ögonen och alla har fått namn!
Har bestämt mej för att de ska döpas efter hundarna i filmen de 101 dalmatinerna ^^
Är jag inte påhittig?
Svart Dominant spot bandad hona - Perdita
Svart Dominant spot hane - Pongo
Svart bandad 1 hane - Jeppe
Svart bandad 2 hane - Tuff
Svart bandad 3 hane - Mulle
Svart bandad 4 hona - Lucky
Svart - Peppar
Lucky och Mulle är tingade och sen har jag ev intresse för Perdita och Pongo.
Perdita ser konstig ut… Är hon rex? ingen av de andra har så lång och spretig päls :P
Det bästa är nog att kolla på morrhåren om du ska kolla om de är rex eller inte :) Annars kanske hon är lh och de andra kh?

Har Perdita krulliga morrhår? Annars är hon inte rex.
Jag kollade på dom men de ser inte ut att vara rex krull

Vad gulliga 
ska lägga upp lite bilder på var och en senare men vet inte vart jag lagt bilderna
dom finns på datan nånstans men vet inte vart xD

vad söta!

Åhh, så söta, sotnozar!
#29 Men Sophie då!
Hihi xD 
bebisarna e så söta att man vill spara allihopa!
Den svarta beter sej annorlunda… kanske sparar den. Den går några steg sedan snurrar den ett varv och huvudet sitter lixom snett "/
Syrran kanske tar honom…
Stackars liten :( Det är ju så svårt att veta om de har ont eller inte eftersom de inte visar det så tydligt. Jag skulle nog höra med en kunnig veterinär om de tror att h*n kan ha ett värdigt liv :/ Går han runt i cirklar hela tiden (när han är vaken alltså?) och är han mindre än de andra?
han e en av de största faktiskt… Han går lixom ngr steg och sedan går han runt i en cirkel och sedan fortsätter …
Ska höra med en vet men jag tror inte att han har ont för då skulle han väl bara ligga och inte gå omkring?
Han hittar till maten och äter bra, han verkar som dom andra bara att han har ett snett huvud.

Ser ut som att han kan ha fått sneskalle.. Vad jag har hört så beror det oftast på nån öroninflamation lr liknande som sätter sig på balanssinnet.. Om jag inte är helt trött i huvudet just nu..
Har själv en äldre hane här hemma som har det och så länge han äter och dricker som han ska och inte verkar lida så får han vara med i matchen. Detta är dock en dvärg.
Jag har även haft en annan dvärg som även han fick lite sneskalle men hoinom lät vi också vara men med extra uppsikt då da och han levde över ett halvår till med det där har jag för mig. Han levde iaf längre än sin fru som inte hade fått det..
Det man får hålla koll på är så att dom fortfarande kan gå framåt. För om det går för långt så kan det sluta med att dom bara går i cirklar och då kommer dom ingenstand och hittar inte till nån mat eller nånting och svälter då sakta ihjäl. Var med om en gammal råtthona som jag övertog som fick det och där gick det fort. Från ingenting till cirklar på mindre än en vecka och hon magra av väldigt fort då hon just bara gick i cirklar. Eller hon gick inte ens utan rullade bara runt så då fick en kompis komma över och hjälpa mig att ta bort henne.
Men som jag sa tidigare, jag tycker att du kan låta honom vara så länge han äter och dricker som han ska och inte verkar lida. Detta är dock upp till er. Tror ni inte att han kan komma få ett bra liv så tycker jag att ni ska ta bort honom. Det är ju upp till var och en!
// Nathalie
Nämen oj då, lillen då. Va märkligt det ser ut. Vilket dilemma du har att ha tag i.. :/
jo jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med den… Den får nog leva men jag har ingen möjlighet att ha den kvar och hur ska jag kunna sälja en hamster med sne skalle?

Själv tycker jag inte att man ska sälja defekta djur utan kan man inte behålla själv så gör man nog bäst i att avliva isf.. Men som sagt det är ju bara min åsikt.
Så om jag var i dina skor så skulle jag i första hand försöka hitta nån i min närhet som jag har har bra och ofta kontakt med, en granne lr släkting lr nått att sätta den hos eller så skulle jag faktiskt avliva.
För om du tex säljer till några "okunniga"(fel ordval men ni förstår nog hur jag tänker) så vet man ju aldrig om det en dag kanske går så långt att han bara går i cirklar och då kanske det råkar bli så att han faktiskt svälter ihjäl utan att dom kanske märker det på en gång.. Och det vill man ju verkligen inte att det händer!
Kanske låter hårt men det är så jag resonerar iaf.
Kan ju även tillägga att jag är inte den som förespråkar avlivning annars men då jag faktiskt varit med och sett ett fall där det gick så långt att djuret endast var skin och ben så är det nått som ligger nära till hands och jag det är verkligen inte nått jag önskar nån annan! En hemsk syn! Och man kan ju bara då tänka sig hur djuret mådde då..
Då hade jag ju som tur va nån som hjälpte mig med avlivningen då det inte är nått som jag klarar själv!
// Nathalie
Nu har jag fått den riktiga anledningen till varför han har snett huvud!! 
Min storasyster och min lillebror satt med hamstrarna och sedan höll Niklas i Peppar och skulle gå och hämta sitt Gameboy och då råkade han tappa honom på golvet och då vreds hans huvud och han rörde sej inte så syrran böjde tillbaka huvudet och då började han gå lite försiktigt men huvudet var fortfarande snett. Hon hade inte vågat säga något till mej innan jag började prata om att avliva honom.
Det kan ju endå bli så att han börjar gå i cirklar så Syrran kanske ska ta honom… Hon vill men vet inte om hon kan…
Jag kan inte ha honom då jag varken har tid eller plats… 
Jag har också haft en hamster som trillade i backen och huvudet blev snett. Men det rättade till sig och nu är han fullt normal igen :) Men det kanke ara var tur.
Åh stackars lillen :( Tror säkert att han har (eller i alla fall hade) ont av det då isåfall om han blev tappad, de kan ju vara dåliga på att visa om de har ont. Fast jag tror du är den bästa personen här att bedömma om han bör avlivas eller inte. Eftersom Royals hade en unge som blev bra igen så kanske det är värt att ge honom en chans..
Han kommer få en andra chans men vet inte vart han ska hamna…
Hans huvud e ju helt rakt nu! 
Han går normalt och hans huvud sitter inte på sne längre! men han verkar ha fått en plats i lillbrorsans hjärta så han kommer väl få stanna >.<

#46 Men vad skönt! :D Tur att det bara var nått tillfälligt! Kanske bara vart nått knas på balanssinnet av fallet som sen rätta ut sig. Vad skönt för er! :D
// Nathalie
Jo visst känns det skönt men nu hade jag ställt in mej på att spara honom och nu vill jag inte sälja >.<
Jättekul att höra att han blivit bra igen :) Vilken tur att ni inte avlivade direkt när ni såg att huvvet var snett!
Ja verkligen!
Man ska aldrig dra förhastade slutsatser…

å vad bra att det växte bort.
Nu är alla ungar sålda förutom Peppar ^^
Han e så himla söt och verkligen inte som alla andra. Han vill inte sitta i en låda och mysa med kompisarna utan han är hellre ute och springer på golvet xD
Oj då! Tänka sej att det va så det låg till… Skönt att det ser bra ut igen!

söta bebbaR
Vilken läcker teckning Perdita har :)
#73 Hon e skit läcker 
Vilka charmtroll! Fastnade också för Perdita :)
#75 hon e underbar!

Jag fastnade för Pongo

#64 xD
Sötisar allihop! 
Jahapp nu letar Pongo nytt hem 
Jag förstår mej inte på dom som tingar en hamster och när man frågar när dom ska hämta den säger dom att dom inte kan!
Någon som är intresserad av Pongo?
#79 Ja sånt verkar tyvärr vanligt, men det är fruktansvärt jobbigt.. :/ Om man inte är 100% säker på att man ska ha hamstern tycker jag att man kan säga på en gång att man kanske är osäker och sådär.
Nu har alla fått ett hem :) förhoppningsvis backar hon inte ur >.<