Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1060 ggr
Hamster-love96
0

Milstolpe inom hamsterforskning!

Hamsterforskare i Cleaveland, U.S.A har upptäckt att hamstrar ursprungligen var köttätare. Man har testat att mata hamstrar med kött och det har förlängt deras livslängd avsevärt. Forksarna uppmuntrar alla hamsterägare att bara eller i alla fall ibland mata hamstrarna med kött.

DN 15/06 -09

Adina
0

Jamen, det har vi ju vetat innan :)

caroy
0

oj, det var nytt för migGlad

Ebba-A
0

Inget nytt här inte.

Värd på Choklad iFokus

Eloz
0

Nepp inget nytt.

hidianan
0

visste det redan innan :)

Zheverez
0

inget nytt.

vilda hamstrar äter ju mask,larver,insekter,andra smådjur och de kan äta upp en artfrände

Anfa
0

Evert älskade julskinka i julas xD

EmmaJorunn
0

men menar du alltså att hamstern BARA skall äta kött?

Får de i sig tillräckligt med näring då? Får de inte ont i magen?

Gunpowdersmoke
0

Hamstrar är allätare ^^ de äter allt som inte dödar dem i princip.

Alexandra-S
0

Haha, nu blir jag snurrig. Vissa säger att man kan ge rått kött, men det känns likosm lite fel. Och andra säger att man bara kan ge stekt kött typ?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Royalz
0

Tror du hamstrar kan steka sitt kött i naturen? Nej, så ge dom rått. Det gör jag iaf :)

southdakota
0

Jag tycker rått är lite äckligt, så brukar koka köttet. Kokt kött är bättre än stekt.

Alexandra-S
0

#11 Haha, jo, jag tänkte på det, men det kändes så dumt XD För vi äter det ju inte så :p. Men då ska jag åka och köpa lite kött sen då! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Royalz
0

Jag ger mina rå köttfärs ibland. Men har aldrig gett dom vanligt kött.

Gunpowdersmoke
0

Jag brukade ge mina leverpastej eller köttfärs.

Royalz
0

Leverpastej är ej bra att ge då det innehåller för mycket salt och kryddor för en liten hamster.

Gunpowdersmoke
0

Inte? Aja då får jag väl tröst mig med att jag var ung och dum och att de inte fick någon väldigt stor bit heller.
Och skylla på att hamsterböckerna jag läste(det var 6-8 år sedan jag har hamster) sade att det var okej.

Royalz
0

Jag gav också min första hamster jag hade leverpastej tills att jag fick reda på att det inte var så bra.

Anfa
0

Är det någon fara att ge dem stekt/kokt?

Emelie-tex
0

#19 Stekt mat skall aldrig djur äta,då det blir "starkare" för magen. Kan leda till magkatarr och liknande.