Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1943 ggr
aliciia
0

Theodore

Jag gick in i en djuraffär för att köpa mat till Emily, så gick jag in och kollade jag på djuren, och jag fastnade för en långhårig hane, som fick följa med mig hem.
Och han fick namnet Theodore :)

Jag är inte helt säker vilken färg han har, men bilder kommer :)

Ebba-A
0

Alicia kan inte ladda upp bilder, men hon har skickat till mig via msn så här kommer bilder på Theodore:

P6210440.JPG

P6210441.JPG

P6210442.JPG

P6210443.JPG

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Han ser helt klart ut som en brunörad sobel lh enligt mig :)

Värd på Choklad iFokus

Sigriiid
0

Vad fin har är!=)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[Vargen-J]
0

Tycker han liknar Baileys som vi har här hemma och hon är Choklad lh. Jättefin är han :)

aliciia
0

Hon är inte choklad, hon är mycket ljusare änn choklad, :)

Royalz
0

Jätte fin :)

Ebba-A
0

#5 Haha, jag trodde det var en han ;)

Värd på Choklad iFokus

aliciia
0

#7 haha, det är en kille ^^ Jag skrev visst fel x$

Adina
0

Aw, vad söt :*

chocomian
0

Hmm, jag tycker mig knappt kunna se några ögonringar, väldigt svaga isf, men han kan ju även vara silverchoklad :)

aliciia
0

#10 hih, kanske det ^^

Kan någon ändra rubriken till Theodore och inte Thoedore :) Han ligger och sover och är så söt jag vill bara äta upp honom ^^<3

Eloz
0

Jättegullig Glad

UlrikaD
0

Grattis! Hur gammal är han? Och var köpte du honom? Bäckebol zoomarknad?

aliciia
0

#13 Ja, på bäckebol och han är ca 10 veckor sa de

Mistletoes
0

Brunörad sobel =)
Ser tydliga ögonringar.

Vart hittade du denna snygge herre?

aliciia
0

#15 står i det övre inlägget, Bäckebols Zoomarknad :)

Mistletoes
0

hehe jag såg det, vi skrev samtidigt =)
varför kan aldrig jag göra såna fynd? =(

Ser riktigt fin ut!
Fick du nån info om vem som fött upp honom?

aliciia
0

#17 Nej, tyvärr men de sa att honom och hans bror va de nästan mest hanterade hamstrarna de hade fått in :)

UlrikaD
0

Han och hans två bröder kommer faktiskt ifrån mig, det är därför jag frågade.Skrattande

Här är deras tråd:

http://hamster.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=69171904-73fd-4b5b-8b93-176b0c9c31eb

UlrikaD
0

Och han är b.ö sobel. Och jag lämnade även alla uppgifterna om mig till affären.

aliciia
0

#19 Nämen :O Då kanske jag kan få veta lite mer exakt hur gamla de är ;D

En märkes hamster jag har då (som min syster säger :P)

aliciia
0

#20 De i djuraffären sa att de itne hade några uppgifter om uppfödaren eller exakt hur gamla de va, bara att han är ca 10 veckor

Mistletoes
0

Nämen så roligt att du ick reda på vart han kom ifrån =)
Eftersom mamma är skp o ingen av chokladbrorsorna är gula borde han teoretiskt sett vara gul. 50% av hanarna blir ju gula efter en skp mamma.

Om nu inte han är Piggelins son - har ingen aning om vad hon är för färg…

Mistletoes
0

#20  typiskt djuraffärer. Ibland undrar jag om dom inte gör så medvetet för att kunden inte ska kontakta uppfödaren och köpa direkt därifrån i fortsättningen…Obestämd

Men måste ju vara superroligt att få se vart han hamnade! Skrattande

aliciia
0

#23 Okejs (:

UlrikaD
0

Födelsedatum och allt står i deras tråd där iallafall och som sagt, jag gav alla uppgifter om färger och om mig till affären. Lite irriterande att de inte gav de vidare som jag bad om.

Jag är övertygad om att det är Ylora och Coffee som är föräldrarna men i och med att Ylora även tog hand om Piggelins bebis så kunde jag ju aldrig vara 100% säker. (Piggelin var svart) så jag kunde inte skaffa stamtavlor till dem.

Så ska jag gå på min magkänsla och vad jag tror så är det Ulltussens Yloras bebis och hon är ju choklad skp och pappa Hälsingeskogens Turkish Coffe är ju choklad bandad.

Men som sagt, det är anledningen till att de inte fick stamtavla tyvärr.

aliciia
0

#26 Okej :D Har du nått liknande H-bevis ? Som du kanske kan skicka via mail etc. ?

Han är så söt nu när han ligger å myser i spånet :D

UlrikaD
0

#27 Det är ju det jag menar att även om jag är i stort sett säker på hans föräldrar så kan jag inte var 100% säker iallafall. Så det kan ju vara fel. Annars hade ju syskonen fått stamtavla som alla andra av mina hamstrar. Jag avlar ju enbart på hamstrar med stamtavla.

Jag kan skicka dig stamträdet på föräldrarna som jag tror det är, men det är ju ingen garanti för att det är rätt. Om du förstår vad jag menar.

aliciia
0

#28 okej ^^

du kan skicka till aliciatornfeldt@hotmail.com :)

UlrikaD
0

Det ska jag ordna. Han var min favorit i kullen helt klart. Roligt att höra att han har fått ett eget hem nu.Skrattande

aliciia
0

#20 Ja ^^ Det är en choklad kille kvar, åxå väldigt gosig fast lite rädd av sig (mellan pojken tror jag :D)

Jag kan lägga in mer bilder på honom imorgon, :)

aliciia
0

Han äter torrfodret nu :)

nonisaga
0
Linda3046
0

Jättegullig :D Älskar bö soblar ^^

Bulba
0

Är han inte Mink? Det var min första tanke i alla fall… för de har ju också tydliga ögonringar…

Mistletoes
0

Mink brukar ha gråare öron även på kort.
dessutom vet vi ju nu att han kommer från en choklad/choklad parning så han kan bara vara bö sobel =)
eller ja han hade kunnat bli koppar om båda föräldrarna burit rödögt =)

Bulba
0

Så är det ju ^^

[Popcorni]
0

Vilken söt en! :)

aliciia
0

Han är jättegosig, och väldigt intreserad av emily x"D

Zheverez
0

oj vad han vuxit å blivit en riktigt ståtlig grabb