Jag köper sanden på Biltema. Finkornig blästersand heter den. Men se upp så du inte tar en säck med den svarta blästersanden. Den innehåller metaller.

Jag köper sandlådesand från Bauhaus för 40kr för 20kg. Fungerar jätte bra och är billig. :)
#3 nej de hade slut på den sanden länge men nu finns den igen:)Köpte för några veckor sedan
#4 okej, ska dit på måndag och kolla om det finns där då :)

Djurmagazinet :)
#6 Jo med det är så dyrt att köpa i lösvikt om man har flera hamstrar :)
#8 Har man många så blir det dyrt att köpa lösvikt (: Har köpt så förr när jag bara har haft 1 hamster, men nu har jag flera och det går åt så mkt varje dag (:

På Bromma Zoo fanns det när jag senast var där chinchilla-sand som kostade 99 kr för en säck på 20 kg.

förresten.. var kan man köpa badsand som doftar lite o tar bort dålig lukt?
# 11 Köp Katty kattströ, doftar inte men suger upp urin bra och tar på så vis bort dålig lukt. Tycker man ska undvika produkter som luktar parfym eller dyl.
Har du en guldhamster kan du sätta ner ett sandbad för kortare stunder med chinchillasand.
Har de tagit bort aluminiumkulorna som fanns i blästersanden från Biltema nu?? Vet att de började tillsätta aluminium i den sanden för ett tag sen..
Har för mig att Jula brukar ha liknande Sand som Biltema och för samma pris.
Jag har lite kvar på min Sand från Arken men får väl köpa stor säck i forts., mer ekonomiskt

Måste fråga.
Är de viktigt att ha bad/toalett till sin hamster? Ska man då ha både också el är de samma?
#16 Man kan ha samma :)

Jag har chinchillasand till badsand och sandlådesand från Bauhaus i toa-lådan. Chillasanden kostar ju 400kr för 20kg medans sandlådesanden kostar 49kr för 20kg. Och toa-lådorna måste ju bytas varannan dag.
#19 vart köper du den?

#20 Fäboden utanför Uppsala.. ;P
// Nathalie

Vi köper numera Vitapols chinchillasand på hink (5,4 kg) för 69 kr. Det är en fin vit sand och dvärgarna verkar trivas med den. Tycker det är behändigt med hinken också.
Guldarna får sandlådesand köpt på säck till sina toaletter.
#21 hmm ja det är ju i grannstaden för mig direkt hihi
När det gäller "sand" till hamstertoaletten så använde jag PUSSI-compact till min förra hamster och kommer fortsätta med det till min nya. Fördelen med PUSSI är att den är klumpbildande vilket gör det lätt att städa 

Jag köper finkornig Sand från Djurmagazinet. 10kr/kg 
#25 Nackdelen med klumpande Sand är att om hamstern äter det så kan det blidas klumpar i magen och bli förstoppning, men Fördelen med det är ju att det blir lättare att städa, sen är det nog inte så många hamstrar som äter Sand, men har man klumpbildande får man vara på sin vakt 
För 50 kr köper jag 1 kg hamstersand
, tror jag ska ta en tur till fäboden och köpa en 20 kg säck, fast jag har bara 2 hamstrar, men det tar slut fort!
Nä, egentligen inte, men det funkar iofs som badsand :)
Ok. Men jag har aldrig haft problem med det. Får hålla koll - men å andra sidan ser man att den äter är det ju försent…
Så Ni andra använder "hamster" eller "chincilla"sand?
Min hamstersand klumar sig oxå, men får nog köpa sandlådesand. 50 kr för 20 kg är faktiskt inte så farligt :)
Djurmagazinet.
#19 förresten, är den fina chinchilla sanden klumpbildande?
Badsand köper vi på Zoomaganiet (tror jag att det heter) i Kungens kurva för ca 5 kr/kilot.
Lådsand köper vi i små förpackningar, Habitrail playground, för 20-25 kr 570 g. Känns ovärt nu när man ser vad ni kör med…
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

#34 bra pris
Superfinkornig bästersand, 1kr/kg :)

#36 Billigare än så kan det väl inte bli, eller? 
Det lät ju "lite för" billigt tyckte jag, men det är ju kvalitén som räknas. :)
#38 Men jag får av pappa, han har en bläster firma, så han köper 1kg á 68 öre (tror jag) om han köper 1 TON (men det går ju åt ;D )