Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 991 ggr
RexAngel
0

Nya bilder:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut Chad:)

RexAngel
0

Jason

RexAngel
0

Bosley

RexAngel
0

Och sist:) Natalie

Alla är om 3 dagar, 3 veckor gamla:)

UlrikaD
0

De är jättefina!Skrattande

Men jag måste fråga då jag blev så nyfiken. Såg annonsen på dessa på Blocket. Och undrar varför du säljer hanarna för 200kr och honorna för 250kr? Och dessutom kostar de 50kr extra ifall man vill ha stamtavla på dem. Alltså 300kr för en hona med stamtavla.

Också lite nyfiken varför du inte säljer dem förrän vid 6v ålder?

Någon särskild anledning?

Adina
0

Söta :)

RexAngel
0

Jag har hållt på med uppfödning inom katteri tidigare och jag tycker att en hamster inte ska säljas av för en billig peng.. som många tyvärr gör:/ Jag tycker att man ska värdesätta djuret.

Och varför jag väntar till 6v. är pga att flera uppfödare väntar tills ungarna är 6 v. Sedan finns de dom som säljer dom vid 4 v.

Saraah-s
0

oj det var något dyrt .
En stor uppfödare som är registrerad tar inte änns lika mycket för sina hamsterungar.

Jag tog 150 kr för mina och tycker det räcker gott och väl även 200 går väll med.

http://www.scattred.snabber.se

RexAngel
0

Ja men det är väll upp till var och en att bestämma priset på de djur man säljer:) Tycker man att det är för dyrt så kan man ju ändå vända sig till en annan uppfödare tycker jag…

inom katt världen kan priserna variera mellan 5000:- och 25000:- på samma ras. Det är ju upp till var och en vad man vill lägga sig på när det gäller prisklass.

UlrikaD
0

Håller med fullständigt om att många djur säljs alldeles för billigt. Det är ju upp till var och en vad man vill ta betalt.

Undrade mest för att de reggade uppfödare som säljer med stamtavla säljer sina för 200kr. Att då ta 300kr för en hamster med stamtavla verkade ett så stort hopp bara.

Vet att det är vanligt inom vissa djurslag att ta mer betalt för honor, har dock aldrig sett det på hamster. Därför min undran.

RexAngel
0

Håller med dig.. sedan är det ju så att med "rätt" köpare så är jag flexibel:) Jag vill inte att mina djur ska bli en slit och släng vara. Man ska noga tänkt igenom sitt köp:)