Vad har Frankie-Lee för färg?

Oh vad fin hon är ^^ Dock är jag dålig på färger så jag tycker hon ser ut som en normalfärgad men vad vet jag =P

Hon kanske är nomalfärgad fast "för ljus" eller något. Plus att hon är lite långhårig. Kallar henne minifluff ^^
Vet du vilka färger hennes föräldrar hade och om de var lång- eller korthåriga?

Nej tyvär, skulle köpa från uppfödare men hittade igen i min närhet. Bestämde mig för att kika in på ett Zoo och kanske blir kär. Såg denna lilla tösen ligga och sova så sött på rygg med alla tassar åt alla håll. När jag bad att få se närmare på hamstrarna så blev alla galna utan lille Frankie, hon vaknade långsamt satte sig upp och tittade på mig.
Det är henne jag ska ha! tänkte jag och vips så bor hon här :)

Jo han i butiken sa att hennes pappa var långhårig ^^ men inga färger visste han om..
Normalfärgad. :)
Ojdå missade att du visste det redan. :P
Men ändå, hon kan väl vara normalfärgad iallafall? Alla ser ju lite olika ut, det där kanske är just hon. :)

Visst är hon en Normalfärgad liten söt tösa 
Normalfärgat finns i många olika nyanser, och din sötnos är en lite ljusare variant bara men fortfaranden Normalfärgad och inget tillägg så som Ljus Nf eller så.
Iom att hon har svarta kindteckingar och svart hätta så är det lätt att direkt se att hon är Nf. Hade hon varit så ljus med istället för det svarta varit brun så hade hon varit en Rost istället, och de färgerna kan för vissa ibland vara lite svåra att skilja på.

Den "ljusanormalfärgade" säger man bara Normalfärgad till .

Absolut Normalfärgad
Såg i inlägg #1 att hon har hö, hamstrar har inget behov av hö, och detta kan skada hennes kindpåsar, ta gärna bort höet.
Normalfärgad.

Visste om att dom inte behövde de köpte det för att det var mysigt för henne. Men om de e skadligt skall jag ta bort det! Tack!
Och tack alla nu vet jag att hon e normalfärgad som jag trodde men va inte säker. Nu får jag fundera på om hon e lite långhårig eller om de e satin som gör att hon är lite "fluffig"

#15 Jag har haft mjuk och gosigt hö till mina hamstar i omgånger nu under en massa år och har aldrig varken märk eller sett att de skulle stoppa in det i kindpåsarna och vara skadligt för dem, så du kan ha kvar höet om du vill eller ta bort det.
Hon är vanlig Långhår, det är därför hon är lite fluffig. Hon är inte satin och av det blir de heller inte fluffiga utan betydligt glandsigare och djupare i färgen. Honor som är långhåriga får inte heller hanarnas långa kjol.

#17 Ja inte är det lätt inte ; )
Man får sålla lite och precis som du säger tänka lite själv. Jag brukar utgå från det naturliga för hamstrar, vad skulle de kunna stöta på i naturen och vad kan de tänkas bygga bo utav? Jo torkat gräs vilket är precis samma sak som hö = )
Men de är ju inte i behov utav hö så jag tycker att man kan göra som man vill, ha hö eller inte. Jag har tom halm i en av mina hamstrars burar och det går utmärkt det med och han har börjat bygga bo med det nu.
Mjukt hö borde ju gå bra, men timotejhö skulle jag avråda från.
Själv har jag inte hö till mina, då vissa jag känner är höallergiker. En annan sak jag funderat på med hö och halm är hurvida hamstrar kan bli smittade av sjukdomar och parasiter som vilda möss,fåglar och sorkar har.
Håller med Nicolina i övrigt, hade ju själv mjukt hö till en robb jag hade för några år sedan, men som sagt när morsan kom hit och skulle vara djurvakt fick det bli höfritt.

Okidoo! Hon får ha lite hö då, jag anser det naturligt och säkert gott.
Alla andra gnagare har det så varför inte hamstrar, allt annat vasst dom käkar i sin blandning :)