Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 604 ggr
Mizoan
0

Avelshjälp!

Hej!

Jag har ju skaffat en sg kh hane för ett par veckor sedan. Han kommer från en uppfödare i norrköping. Det som jag tycker är konstigt är att hon säger att pappan var choklad och maman nf. Syskonen var alla nf förutom min hane och en annan hane som också var sg. Hur kan det ha blivit sg om ingen är någon silver variant?

Hon visste inget bakåt om föräldrarna.

Tacksam för svar:D

Anna,Nala,Åke och Gus!:D

Nicolina
0

Pappan till kullen måste ha varit en Silverchoklad för annars kan det inte komma Silver i kullen som du säger = )  Dock kan det ibland vara svårt att se om hamstern är vanlig Choklad eller Silverchoklad så hon trodde säkert att hennes hane bara var Choklad.

Mizoan
0

ok ska försöka få tag i en bild på honom;)

Mizoan
0

ok ska försöka få tag i en bild på honom;)

Curlys
0

Om uppfödaren heter xxxx så är hon tyvärr ganska oseriös. Hon verkar inte kunna ett dugg om genetik, avlar hejvilt, massor av djur i en liten lägenhet ect.

Så det kan vara så att de är någon/några andra som är föräldrar till kullen om nu inte pappan är Silverchoklad. För annars kan det inte komma sg.

UlrikaD
0

#4 Är det xxxxx?

southdakota
0

#4 Jag har också bara hört negativt om henne, att hon låter gerbiler av motsatta kön sitta tillsammans hela livet så att de får kull på kull på kull utan vila mellan kullarna. Släper ungarna alldeles för tidigt, hälften så unga som föreningarna rekommenderar. Låter dem sitta i alldeles för små burar, att hon har över hundra djur i en liten lägenhet osv. osv.

UlrikaD
0

Anledningen till att jag undrade om det var samma person är att jag har bekanta som sålt chinchillor till henne.

southdakota
0

#7 Det var hon jag tänkte på i alla fall.

Imasy
0

Jag har friserat era inlägg lite med anledning till PUL.

Vill ni prata om en enskild person får ni göra det i pm.