konstig kisslukt
Hej!
Behöver lite hjälp. En utav ungarna som jag sålde till en familj kissar otroligt mycket och kisset luktar som sköldpaddskiss ungefär, typ blöt hund lukt fast starkare. Hon kissar även väldigt mycket. Kan hon ha diabetes eller vad kan det vara?

putt

vad ger de för mat?
ger de nåt med mkt salt i el andra kryddor kan det påverka urinens doft.
likaså om hon bara får rotsaker tex morötter,rödbetor osv.
de får börja med uteslutningsmetoden el köpa stickor i hälsokosten el apoteket och testa urinen. det är små remsor som byter färg.
visar hon inga andra tecken som trötthet,matt päls,kryper fram,matt ögonglans,osv

ok tack ska fråga;)

När hamstrar börjar kissa otroliga mängder och det luktar starkt så är det ofta ngt knas med njurarna eller diabetes som du själv nämde. Många gånger de friska och fina ut i övrigt, förutom att de kissar ofantliga mängder och därtill dricker lika mycket.
Detta händer för det mesta bara äldre djur där njurarna kan lägga av, men kan även hända hos unga djur också.

ok men vad kan man göra då?:S

#4 måste det lukta äckligt med ?
om dom bara kissar i storamängder då ?
det är säkert för att mina hamstrar på 5 v driker så mycket vatten .:) plus att dom är 2 st i buren .
Men min hane som är deras syskon som vart själv efter ett tag kissade också mycket men det lukta inte så värst.

#% Bäst är ju att kontakta veterinär för undersökning och rådgivning, men oftast så går det inte att göra ngt åt det hela. Utan ha koll och när det går utför ta bort sin lilla vän så att den slipper lida.
#6 Måste lukta äckligt tror jag inte, men oftast så blir det ju en starkare lukt. Kan ju även bero på att djuret kissat så otroligt mycket mer än normalt och större mängder urin luktar mer än en mindre mängd.
Är det dvärgar du har? Vintervita med stamtavla?
Hos dem finns det problem med just diabetes.