Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1034 ggr
Kuling
0

Vad använder ni för sand?

Har ju en toalåda till Kuling och han är väldigt duktig och kissar bara i den. Idag åkte jag till zooaffären här i närheten jag bor. Det enda hon hade där var en väldigt fin Sand. Jag har nog aldrig sett en så finkorning Sand förut. Sanden jag hade innan var sk. smådjurssand från en annan zoobutik som ligger rätt långt ifrån där jag bor.

Sanden jag hade innan var okej, den klumpade ihop kisset, men det luktade rätt illa om den. När jag testade att droppa lite vatten på sanden jag köpte idag så hade den ingen som helst klumpbildande funktion. Kändes som att det inte rikigt är rätt Sand jag fått tag i. Nu har inte Kuling hunnit kissa i sin toalåda än så jag vet inte vad han tycker om sanden.

Så jag vill kolla vad ni använder för Sand till era toalådor?

Royalz
0

Jag har blästersand i mina toalådor och så har jag chinchilla Sand i badkaren :)

Kuling
0

Badkar också? Gillar hamstrar att sandbada?

UlrikaD
0

Jag har tvättat sandlådesand i toa-lådorna.

Saraah-s
0

jag använder bara av den dyra sanden :p

http://www.scattred.snabber.se

Geishas
0

Tvättad sandlådesand fungerar bra i toalådorna och badbyttorna iaf för mina.

Nicolina
0

Jag kör desamma som UlrikaD och Geishas, tvättad sandlådesand. Fungerar alldeles utmärkt bra - billigt, stora säckar, hamstrarna älskar sanden.

Man behöver inte ha klumpbildande Sand till hamstrar, iof så är det ju en smaksak om man tycker det är bra eller inte. Själv så byter jag toalådan varannan dag, diskar ut med diskmedel och fyller på 2dl ny fräsch Sand och hamstrana älskar att bada i den nya fina sanden och använder sen lådan som toalätt. Kalasbra = )

Eloz
0

Chinchilla-sand :)