Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 729 ggr
Tamara87
0

Lekhageproblem

Idag skaffade vi en lekhage till hamstern. Lekhagen visade sig vara helt värdelös, eftersom hon väldigt lätt kan klättra ut Skrikandes Den består av åtta lodräta galler  som man kopplar ihop. Tyvärr kan hamster ta sig upp om den klättrar i något av hörnen. Den var ABSOLUT inte värd 230 kr som vi fick betala för den! Vi ska ringa djuraffären imorgon och skälla ut dem för att de säljer så dåligt gjorda produkter…

Någon som har haft samma erfarenhet av den här lekhagen? Jag har för mig att läste om en annan hamster som rymde från en hage, men kan inte hitta det nu.

hidianan
0

Jo.. det där händer nästan alla. Jag köpte en sådan men det var helt värdelöst så då delade jag på dem och gjorde "luftventilation" till burarna på locken istället :) funkade perfekt

Saraah-s
0

ja , alla mina hamstrar kommer med lätthet ut ur hagen men man får sätta kartong på sidorna så kommer dom inte ut lika lätt.
och inte ha saker för nära kanten :)

http://www.scattred.snabber.se

Tamara87
0

Kommer de inte putta ner kartongen då? Eller hur menar du?

Saraah-s
0

men får sätta fast kartongen i gallret , tejpa eller så :)

http://www.scattred.snabber.se

Royalz
0

Tycker inte du ska skälla ut djuraffären du köpte hagen av. Det är inte dom som tillverkat den och kan inte hjälpa att hamstrarna klättrar ur. Ska du klaga får du göra det till tillverkaren av hagen.

ZorroR
0

En av mina klättrar ut, men de andra 4 håller sig inne i den ^^

Mizoan
0

jag håller med att hagen är hopplös, den ligger mest i en låda….lite onödigt, någon som har något tips om hur man kan använda den ändå?

Bulba
0

Jag använder min som parnings hage ^^ väldigt praktiskt xD

kajsa_karin
0

gör som Sophie.

Men jag har inte använt den så jätte mycket. Man får ju passa hamstern hela tiden. Barnen brukar ha massa roliga saker i den. Men vi lämnar aldrig hamstern utan tillsyn.

[findusen]
0

den funkar till dvärgar men inte till guldar! dvärgar har inte lika lätt att klättra uppför eftersom dom har massa silkeslen päls på sina tassar :) medans guldarna kan kliva över hur lätt som helst!

har använt den till bebisar, men det tar inte jättelång tid innan dom fattar hur man tar sig ur heller :P

däremot marsvinen stannar inne i hagen ;D

Eloz
0

Man kan använda den till att täcka ett hål , som hamstern annars kan krypa in i :)

[GeeGee]
0

#1 Hur menade du att du hade gjort med din hage? Fattade inte riktigt.

Jag har kartong som jag tejpat men det fungerar inte alls bra. Han sätter igång och bita på det direkt är lite rädd att han ska sätta tejpen i halsen. Så Totte biter bort det nödvändiga kartongen för att sedan efter några minuter klättra upp och ut ;P Ganska irriterande!

91Marran
0

använd gallertak.

Mvh
Mig