Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2126 ggr
animalchild
0

vad har hon för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! har en liten tjej som jag inte redigt vet vad hon har för färg, håller på att lära mej färgerna vilket inte är helt lätt.

hoppas att någon kan hjälpa mej!

har 2 st till som jag gärna skulle vilja ha hjälp med så finns det någon som är duktig på färger så hör gärna av er!

southdakota
0

Jag chansar på rödögd creme bandad korthår, men är hittills också bara nybörjare på färger.

bblomquist
0

creme r.ö ^^

Emmipigs
0

KANSKE dove skp bandad(Dove skp-vit evt.)

För den är ju typ dove färgad, sen den där guldigare bruna hon har är den dom skp färgade har & antingen så ser det ut som en bruten bandad eller vit (skp-vit).

=)Hoppas jag hjälpte

mocchino
0

Jag funderar lite på om hon kanske är champagne skp/vit.. :) Tycker hon påminner lite om en sån dam jag hade hemma för ett tag sedan.. Men det var iof ett tag sedan så mitt minne kan ju ha svikit.. :P

// Nathalie

Emmipigs
0

jag tänkte på campange men den "lugna" o "Tonade"  beiga färgen påminner mig om dove. men SHF har ju ingen bild på campagne tyvärr.

anemi
0

är bara nybörjare oxå men håller med dove skp =)

Emmipigs
0

#6 , ja, som jag tror=)

mocchino
0

#5 Dove är en kall stålgrå färg och inte alls lugn och tonad enligt mig.. :P thihi! Och en dove ska inte vara beige utan just stålgrå. :)

Här är en bild på en champagne satin unge jag hade i en kull för ett tag sedan.. :)

// Nathalie

issa83
0

Ja en skp är iallafall min gissning, färgen däremot lägger jag mig inte inte i..för jag vet inte. Men jag lutar iallafall mer åt champange än åt dove

mocchino
0

Fast iof kan det ju vara en dålig dove också.. Men jag gissar ändå på champagne skp/vit.. Glad

// Nathalie

Emmipigs
0

Ja

Sara87
0

silverdove kanske? annars tror jag också på champagne. skp/vit i alla fall.

Emmipigs
0

ja, ok, jag e inte så inne på just dom två färgerna, men nu när du visar bild så tippar jag på campagne skp-vit

[BARABAZ]
0

Champagne eller silverchampagne är vad jag tror utifrån bilden, finns synlig vildteckning så kanske rö sg, men troligen inte.

Alla champisar jag sett bild på de senaste 2 åren har varit så mörka, jag undrar egentligen varför. På möss är det nästan alltid bra mycket ljusare (och snyggare!). Och fortfarande är det inte klarlagt hur umb blir på champagne, så vad som är vad är osäkert. Jag för min del ska fösöka avla bort det rost som finns hos mina, så jag är inte rätt person att ta reda på det precis. Är det ingen som håller på speciellt med champagne och tar rena champis-kullar?

mocchino
0

#14 Ja min hona jag visade där reggades som champagne umb har jag för mig. Alla i den kullen reggades nog som umb så den honan endast fått umbar efter sig. :) Den honan såldes dock som sällskapshamster och hennes bror som såg precis likadan ut dog i ung ålder tyvärr så har för mig att ingen hann bli förälder.. Inte vad jag kommer ihåg iaf..

// Nathalie

[BARABAZ]
0

#15 Och inga fler champisar planerade? ;)

mocchino
0

#16 Nej inte ens dom där var planerade! Jag ville ju ha bö sobel.. Men icke då! haha! :P Tur att den kullen var en "ren" rostkull annars hade jag aldrig listat ut att det var champisar jag hade.. ;P

// Nathalie

[BARABAZ]
0

#17 Nä, satinet brukar ju göra sitt till också för att konfundera stackars hamsteruppfödare. :)

Geishas
0

Champagne skp/vit, om det vore en silverchampagne eller silver dove så hade skp fläckarna varit mkt mer offwhitefärgade, dessa fläckar på denna hamster är gula.

Det ser inte ut som en dove utan jag säger iaf Champagne SKP/Vit :)

[BARABAZ]
0

#19 Om det nu är skp, för på min skärm ser jag inga fläckar alls. Tungan ute

mocchino
0

#20 Om du kollar på färgen på ryggen så tycker jag att man ser att det först går i lite mörkare, sen blir det ljust för att sen bli mörkare igen. Men det kan ju iof vara bilden också men jag gissar ändå på skp. :)

// Nathalie

HelenaR
0

Jag tänkte doveskp-vit när jag såg bilden men blev osäker när ni andra börja prata om champagne. Var tvungen att jämföra med den jag fick här. Så jag får nog hålla med, champagneskp-vit. Lägger in bilden för jämförelse (min är alltså doveskp-vit).

Förresten, ser ni att hamstern på första bilden är dubbelsidigt odd-eye? Flört

[BARABAZ]
0

Jag får lita på er andra vad gäller fläckarna, för som sagt, syns inget på min skärm. Och så länge jag inte har råd, behöver jag INTE glasögon! Tungan uteCool

#22 Det tyckte vi var så givet att det inte behövde nämnas! Oskyldig

Bellen
0

Crem röd :D

animalchild
0

tack för alla svar och gissningar, kan säga att till er som gissat på creme har fel för det vet jag att hon inte är.

jag är inne på dove eller champange. mest champange då en del av er ha skickat med bilder i inläggen så man akn gämföra. =)

ang om hon är skp eller inte, så ja vid hennes nacke så skimmrar det en liten fläck eller 2 i gulare ton.

Geishas
0

Champagne skp/vit är det du har där. söt tjej :)

Lotta