Färghjälp?
Hej. Här är vår första kull, och vi skulle behöva hjälp med färgbestämningen. Vissa av ungarna behöver jag bara få bekräftat att jag tänker rätt om, medan jag inte har den blekaste om vissa andra.
Mamman är choklad skp vit. pappan är gul. hans föräldrar är brown yellow och silvergrå. mer inormation än så har jag inte.
Sjukt tacksam för hjälp!

med bilder på ungarna är det lättare att färgbestämma.

#1 haha! det är på väg… Du får förresten gärna berätta vad som finns bakom pappan…

#4 Jag tycker det ser utsom en svart bandad. #5 Det ser ut som en normalfärgad skp/vit :) och #6 och #7 ser ut som gula :)

Jag tror bara att dom kan bli silver svarta om någon utav föräldrarna är silver. Vet inte om det stämmer men tror det är så.

#12 och #9 tack för hjälpen!
#8 och #10 är troligen black/yellow eller chocolate/yellow

vad tror ni om #8 och #10 då?

far är gul och mor choklad skp. vinezza är zoohamster, kan vara silverchoklad

#14 Tack! det var bra att veta.

är vinezza silverchoklad då kan de svarta vara silversvarta.
#5 ser ut att ha svag hätta och svart kindteckning då är det en nf ,kan vara skp.
#10 är det en hona el hane?
#8 liknar en c/y choklad yellow. kommer att mörkna mer de närmaste v.

ögonfärgen är den svart el brun?
har nån av de gula röda ögon?

#10 är en hane, så det är inte en skp. det konstiga är att han har fläckiga öron.
ingen har röda ögon. jag tror att de har svarta ögon allihop.
Fläckiga öron har han eftersom har är bandad :)

Funderar på om lilla gulingen med ljusare öron kan vara en gul brunörad. :)
Sen på frågetecknena så gissar jag som tidigare att det antingen är black yellow eller chocolate yellow! :)
// Nathalie

#22 va? jag trodde att det var den med mörkare öron som var brunörad? eller är hon svartörad och den ljusa brunörad?
tack för hjälpen allihopa!

den svarta bandade ser svart ut.
den helsvarta ser inte lika mörk ut, funderar därför på om den kan vara silversvart.
kolla runt analöppningen om huden är hårt svart el har en lite ljusare ton.
är det lite ljusare så kan den vara silversvart.
#2 ser ut att vara en rost.

ja 2,an ser mer ut att vara rost än nf.
#5 Nf skp vit, inte choklad.. :)