Lilla Phoebe...
Nu har unga mamma hamster strulat till det…
Av misstag hade hon råkat begrava en unge under allt bomaterial och under resten av bebisarna.
Skulle titta till dom för ca 15 min sen och då hittade jag den död. Den vad uttorkad och hade antagligen kvävts till döds.
Jag mår dåligt av att tänka på att den legat där och antagligen skrikit och kippat efter luft…
7 bebisar av 10 kvar nu och endast en är hona eftersom den andra dog nu.
Hon ligger nu begraven bland 4 andra bebisar jag tvingats begrava det senaste halvåret. Det känns tungt men that´s life.
Vad kan jag göra för att detta inte ska hända igen?
På bilden är hamstern som fog men på bilden lever den fortfarande.

Jag tror nog inte man kan göra så mycket. Jag rör inte ens mina ungar förän de blir 2,5 vecka och börjar komma ur boet. Innan dess ser jag till Att mamman har det hon skall ha och mår bra. Skulle jag hitta någon döing i buren som ligger utan för tar jag bort den
Mm.. gjort är gjort tyvärr… 
Men det känns inte som om hon grävde ner den för att hon var stressad utan hon brukar gräva in sitt hus även när hon inte har bebisar.
#2 Va synd,sån händer tyvärr
Min hona fick oxå ungar när hon var ung, två dog dock av strul i magen men jag förstår att man är extra försiktig o petar mer än vad man behöver. Det viktigaste är att mamman får det bra o mycke ro så att hon kan ta hand om resten av ungarna. Det där med att man inte får/får pilla mycke i boet e olika beroende på hur mycke honan litar på dig. Jag kunde peta redan från dag 1 dock tog ja inte i ungarna förrän dom va 1 vecka gamla. Vissa unga mammor visar att dom vill ha hjälp för att dom inte vet vad som händer.

Visst kan man peta på ungarna tidigare. De flesta av mina bryr sig inte. För de känner mig men jag gör det iallafall inte , Pg.a infektions risken.
Dom honorna jag har haft har aldrig brytt sig om man petat i boet (: