Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4726 ggr
dragonstar
1

Hamstern bajsar överallt!

Hej, min lilla söta Penny har fått skål med Sand som hon både kissar och badar i, men hon bajsar itne där utan det lägger hon hälst bland maten hon sammlar allt i en stor hög i huset där hon har mat och sover.

Vad kan jag göra åt dett?

Kramar/Emma

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

emma071
1

samma här

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

[GeeGee]
0

Lägg allt bajs på samma ställe där du vill att hon ska bajsa, typ toaletten eller sandbadet. Så gjorde jag med Totte och efter cirka 1 vecka fattade han att hans ska bajsa där allt bajs ligger.

emma071
0

# 2 okej, tack :) Ska prova påengång

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

didrikflorhed
1

Dom brukar inte bajsa där dom kissar… Det är en instinkt att sortera och samla '' hamstra '' saker. Tex. i min hamsters hus är de fullt av mat och sånt. Men hon bajsar utanför. Dom lägger alla kategorier på varsitt ställe.

Adina
1

Mina har också bajset i samma förråd som maten. Bara dom är nöjda så ;P

kajsa08
0

Hamstrar är ju inte som katter eller hundar, det går inte att uppfostra dem att bajsa på en plats. Bara att göra rent buren oftare isof.

[Wera]
0

Min systers hamster bajsar ju överallt i buren :P fast jag vet inte vart han kissar.
Som #2 skrivit kanske kan funka, vi med kaniner gör iaf. så :)

didrikflorhed
0

Jag tycker hamstrar har riktiga '' överlevnad '' instintker :)

dragonstar
0

Ja det är ju tur att hon kissar på ett bra ställe iallafall. Ska tästa det där med bajset i skålen igen men hon värkarde inte förstå det. Så hon får väll ha som hon har det. tack för svaren =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.