Hamster som handelsvara
Ibland undrar jag hur folk tänker. Det verkar vara som nån slags leksak. Folk bokar hamstrar och när man fixat transport så skall de inte ha djuret. En del använder en målvakt bokar hamstern men i själva verket är det någon annan som skall ha hamstern. Jag vill i allafall veta vad mina djur hamnar. Om man vill köpa en hamster varför kontaktar man inte själv säljaren. Jag blir ledsen att läsa annonser när man tröttnat på hamstern så säljer man den. Och nästa vecka har man köpt en ny yngre hamster. Jag förstår inte riktigt. Okej om man är uppfödare och behöver bli av med hamstrar som blivit för gamla, men man skall se till att Hamstern får ett bra liv hos den nya ägaren i bland kan det ju vara bra att köpa en äldre hamster om man känner sig osäker om Hamstern passar en som husdjur. Detta jag skriver nu är inte riktat till någon eller syftar på person utan jag bara undrar och fuderar vad hamstern i sig är värd då man bara kan behandla dem som nått katten släppat in.
Tack för mig
Bra skrivet av dig kajsa-karin. Jag har upplevt det själv.
Hamstern är ett djur som behöver kärlek och omtanke och mycket pyssel. Det är som vilket djur som helst, katt, hund eller råtta eller kanske en ödla… Det är liv vi måste vara rädda om. Och den som vill ha en hamster ska inte se den som en handelsvara som du skriver. Helt solklart är de värda ett bra liv med hussar och mattar som bryr sig, de är faktiskt levande varelser och ingen kan ta ifrån dem det! Men handelsvara, nej. De är älsklingar!
Håller med er, jag är VÄLDIGT noga med var mina djur hamnar och skulle nån lura mig genaom att vara nån sorts "bulvan" åt nån annan skulle jag bli rent ut sagt förbannad och lite till…
Mina djur är ingen handelsvara och det hoppas jag även att framtida köpare respekterar mig för och mina djur.
Bulvan?? Är det verkligen vanligt?
Eller är jag naiv? 
Vanligt vet jag inte, men har nyss upplevt det…se tråden hamsterköpare man inte kan lita på.
Men det måste var ovanligt…hoppas jag!

"Bulvan" vad är det för oss som inte vet? :)
Bulvan kan man väl säga är en som går ärenden åt andra, utan att tex säljaren vet om det.
Om du inte får köpa av Kajsa08 tex, så kan jag låtsas köpa av henne fast det är du som ska ha den, en täckmantel helt enkelt.

#6 Aha, då hänger jag med på vad det innebär.
Det är ju hemskt >_<